Lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Laholm

Se lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Laholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Laholm som finns hos arbetsgivaren.

Affärsområdeschef inom Entreprenad till LBC-Ängstorp i Laholm!

LBC-Ängstorp har över 80 års erfarenhet i branschen och fortsätter att utvecklas och blicka framåt. Nu söker vi en engagerad Affärsområdeschef för vårt affärsområde Entreprenad. Här får du möjlighet att leda verksamheten in i framtiden med ny energi, innovativa idéer och ett starkt driv. Vi söker dig som brinner för att kombinera ledarskap med operativt arbete och som har en dokumenterad förmåga att utveckla och implementera strategier för tillväxt och eff... Visa mer
LBC-Ängstorp har över 80 års erfarenhet i branschen och fortsätter att utvecklas och blicka framåt. Nu söker vi en engagerad Affärsområdeschef för vårt affärsområde Entreprenad. Här får du möjlighet att leda verksamheten in i framtiden med ny energi, innovativa idéer och ett starkt driv. Vi söker dig som brinner för att kombinera ledarskap med operativt arbete och som har en dokumenterad förmåga att utveckla och implementera strategier för tillväxt och effektivitet. Det här är din chans att sätta din prägel på ett spännande affärsområde!

I din roll som Affärsområdeschef
LBC-Ängstorp står inför en spännande resa framåt! Med en nytillträdd VD och ett tydligt fokus på tillväxt och innovation tar vi nästa steg i vår utveckling. Som en väletablerad aktör med över 80 års erfarenhet, runt 50 medarbetare och en omsättning på 150 miljoner kronor, erbjuder vi tjänster inom transport och lager, entreprenad, miljö och återvinning, materialproduktion samt verkstad.
Som ansvarig för affärsområdet Entreprenad blir du en nyckelperson i vår organisation. Du leder ett erfaret team med två platschefer, sex maskinister och sex anläggare. Affärsområdet omsätter idag cirka 25 miljoner kronor, men med rätt ledarskap finns stor potential att växa. Vi söker dig som är redo att kavla upp ärmarna och ta ansvar både strategiskt och operativt för att utveckla verksamheten och stärka vår position på marknaden.
Våra kunder är företag, kommuner och privatpersoner, och vi strävar alltid efter att leverera högkvalitativa lösningar som överträffar förväntningarna.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Strategisk utveckling: Identifiera och implementera tillväxtmöjligheter för affärsområdet och säkerställ att verksamheten möter framtidens krav.


Ekonomisk styrning: Säkerställa lönsamhet genom att arbeta aktivt med budget, kostnadskontroll och affärsutveckling.


Teamledning: Leda och utveckla medarbetare för att skapa engagemang, hög produktivitet och en säker arbetsmiljö.


Kundfokus: Bygga och underhålla långsiktiga relationer med kunder och affärspartners.


Kvalitet och leverans: Ansvara för att våra tjänster håller högsta kvalitet och levereras enligt kundernas förväntningar. Här förväntas du vara prestigelös och kavla upp ärmarna för att kunna leda projekt om så krävs.


Vad du behöver ha med dig för att söka

Har dokumenterad erfarenhet av ledande roller, gärna inom entreprenad, bygg eller anläggning.


Är en engagerad och inspirerande ledare som kan motivera teamet och driva resultat.


Har ett affärsmässigt tänk och är van vid att skapa och förvalta kundrelationer.


Om LBC-Ängstorp
Vårt företag startade på 1940-talet som en renodlad lastbilscentral som därefter utvecklats till dagens företag där vi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster i vår strävan att vara våra kunders bästa leverantör och proaktiva partner för hållbara lösningar inom transport, markentreprenad och miljö & återvinning.
Läs gärna mer på vår hemsida: www.lbc-angstorp.se
För att söka rollen
Du är varmt välkommen att ladda upp ditt CV, alternativt med din LinkedIn URL. Urval kan ske löpande, men sista ansökningsdag är 23/2 2025.
För att garantera en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess tar vi ej emot personliga brev. I stället kommer relevanta kandidater att få svara skriftligt på samma frågor för att säkerställa lika möjligheter att förklara sin erfarenhet relaterad till rollen.
I den här rekryteringen samarbetar LBC-Ängstorp med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på [email protected]
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse Visa mindre

Arbetsledare till park/gata/strand- Driften på Tekniska enheten

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme




Beskrivning
I rollen som arbetsledare ansvarar du för den dagliga produktionen, såväl som planering av verksamheten.

Du är trygg i ditt ledarskap och trivs i en organisation som ställer höga krav på flexibilitet och leverans. 

Att motivera ditt team är avgörande för effektivt ledarskap och teamets prestation. Som en effektiv arbetsledare är det viktigt att förstå de olika motivationsfaktorer och strategier som kan användas för att inspirera och uppmuntra dina teammedlemmar.

Arbetsuppgifter
Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och vi förväntar oss att du är en god ledare som värnar om delaktighet och en god arbetsmiljö. Arbetet läggs upp enligt ett fastställt skötselprogram, projektering, beställning och du rapporterar till teknisk chef. 
Du ansvarar för att resurser används på ett effektivt sätt. I arbetet ingår kontakt med medborgare, kommunala förvaltningar och entreprenörer.

I din roll ingår också att förankra ledningens direktiv nedåt. Och där kommer en del av ditt ledarskap in. För det handlar inte om att bara vidarebefordra informationen nedåt. Att förankra kräver mer av dig för att dina medarbetare inte bara ska ha hört och förstått direktiven utan även acceptera och faktiskt arbeta enligt dem. Då du i rollen som arbetsledare har ekonomiskt ansvar, innebär det att du är behjälplig vid kostnadsberäkningar på våra drift och underhålls områden. 

Att säkerställa en trygg arbetsmiljö är avgörande för välbefinnandet och säkerheten för alla anställda. För att förebygga olyckor och upprätthålla en säker arbetsplats är det viktigt att regelbundet genomföra riskbedömningar. Genom att identifiera potentiella faror och genomföra lämpliga säkerhetsåtgärder kan risken för olyckor minskas betydligt.

Här är några viktiga punkter att ta hänsyn till:

- Genomför regelbundna riskbedömningar för att identifiera potentiella faror.
- Inför säkerhetsprotokoll och procedurer för att minimera risker.
- Tillhandahåll adekvat utbildning och utbildning till anställda om säkerhetspraxis.
- Inspektera och underhåll utrustning regelbundet för att säkerställa dess säkra drift. 
- Olika typer av upphandlingar.

Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha relevant utbildning med inriktning park/gata underhåll, t ex. YH-utbildning som arbetsledare anläggning eller annan utbildning och erfarenheter som arbetsgivaren anser vara likvärdig.

Tidigare arbete i offentlig verksamhet är meriterande. Du har datorkunskap och kan hantera Officepaketet. Som person är du engagerad, serviceinriktad, driftig och drivande, kan arbeta självständigt och har en god problemlösningsförmåga. Du är en samarbetsinriktad och ansvarstagande lagspelare som person och som gillar att arbeta såväl utomhus som inne på kontor.   

Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper.

Krav för tjänsten
- YH-utbildning som arbetsledare anläggning eller annan utbildning och erfarenheter som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
- Erfarenhet av arbete inom drift i kommunal regi.
- B-körkort för manuellt växlad bil
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
- Datorvana
- Maskinförarbevis
- Ansvara för att vi efterlever lagkrav både gällande upphandlingar enligt LOU, och arbetsmiljölagstiftning utifrån bland annat Bas P och Bas U

Vi ser gärna att du har:

- Erfarenhet av att köra större maskiner
- BE-kort
- C-körkort med kranbehörighet
- Motorsågskort, röjsågskort, Arbete-På-Väg
- Utbildning inom trädgård eller anläggning
- Erfarenhet av arbete i Infra Control eller likvärdigt felanmälansystem.
- Maskinförarvana

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Arbetsledare Mark

LBC-Ängstorp AB ägs av ett tjugotal åkare. Vi finns i Laholm och är ca 50 anställda som tillsammans med våra delägare sysselsätter runt 120 medarbetare och omsätter knappt 160 Mkr inom områdena mark/entreprenad, grus/berg, transporter, verkstad, lager och återvinning. Då en av våra kollegor valt att gå vidare i sin karriär söker vår entreprenadavdelning en ny arbetsledare. Vi på LBC-Ängstorp AB erbjuder dig möjligheten att få ingå i vår entreprenadavdeln... Visa mer
LBC-Ängstorp AB ägs av ett tjugotal åkare. Vi finns i Laholm och är ca 50 anställda som tillsammans med våra delägare sysselsätter runt 120 medarbetare och omsätter knappt 160 Mkr inom områdena mark/entreprenad, grus/berg, transporter, verkstad, lager och återvinning.


Då en av våra kollegor valt att gå vidare i sin karriär söker vår entreprenadavdelning en ny arbetsledare. Vi på LBC-Ängstorp AB erbjuder dig möjligheten att få ingå i vår entreprenadavdelning där vi dagligen utför och kalkylerar inom områden som rivningar, markarbeten, husgrunder och avloppsanläggningar.
Vår marknad är lokal vilket innebär att huvuddelen av våra jobb är i Laholm, Halmstad och Båstads kommuner. Oavsett om du är erfaren i ditt ledarskap eller om du vill ta nästa steg i din karriär så ser vi gärna att du hör av dig till oss.
Du kommer att jobba i en platt organisation med många duktiga anläggare och maskinister som medarbetare. Entreprenadavdelningen, precis som hela bolaget, värderar bra samarbete, noggrannhet och kundservice högt. Vi tror därför det är viktigt att du som person är positiv, engagerad och inte är rädd för att ta i.
Vi kommer rekrytera löpande så tveka inte att höra av dig eller skicka in din ansökan Visa mindre

Arbetsledare till driftenheten, Laholms kommun

Driftenheten i Laholms kommun står inför utökade arbetsuppgifter och vi söker nu ytterligare en arbetsledare/projektledare. Vi på Driftenheten är gänget som ser till att den fina stadsparken, de spännande lekplatserna och den härliga sandstranden är trivsamma platser! Vill du vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen inom enheten och i Laholms kommun? Varmt välkommen med din ansökan! Om Laholms kommun I Laholm blåser det medvind! Här råder ti... Visa mer
Driftenheten i Laholms kommun står inför utökade arbetsuppgifter och vi söker nu ytterligare en arbetsledare/projektledare.

Vi på Driftenheten är gänget som ser till att den fina stadsparken, de spännande lekplatserna och den härliga sandstranden är trivsamma platser!

Vill du vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen inom enheten och i Laholms kommun?
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Om Driftenheten
Driftenheten ansvarar för Laholms kommuns "ansikte utåt", dvs parker, gator, torg, lekplatser samt vår 12km långa sandstrand.

Driftenheten projektleder och arbetsleder underhålls- och utbyggnadsprojekt inom samhällsbyggnadsområdet. Enheten ska också hantera felanmälningar och synpunkter i de frågor som enheten ansvarar för.

Enheten består av 19 heltidsanställda medarbetare varav 13 yrkesarbetare, 1 stadsträdgårdsmästare, 3 projektledare och 1 arbetsledare.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare på driftenheten leder och fördelar du det dagliga arbetet för arbetsgruppen som i detta specifika fall består av ca 4-5 individer i arbetsträning/arbetspraktik med varierande förmågor.
En del av arbetet, där du kommer att vara huvudansvarig, är att utbilda, handleda, utveckla och följa upp deltagarna och det resultat de bidrar med tillsammans med en utredare samt att ha koll på tids och närvarorapportering.

Arbetsledningen skall också synkroniseras med den övriga arbetsgruppen efter samråd med befintlig arbetsledare för att uppnå största möjliga samordningsvinst för hela verksamheten. Detta innebär att ni gemensamt utarbetar, genomför och följer upp planer för verksamheten.

Du ska som arbetsledare också utföra kontroller och tillsyn av till exempel siktskymmande växtlighet (samt administrativt arbete som kommer därav), utfört arbete av entreprenörer och egen personal, statusbedömningar av olika ytor, förbesiktningar och avetableringsbesiktningar, projektledning/planering av mindre projekt (Multiarena, utegym, grillplatser, slingor, mm), tillståndskontroll av till exempel begagnande av offentlig plats (TA-planer, grävtillstånd mm.).

Du ska också kunna fungera som back-up för stadsträdgårdsmästaren, befintlig arbetsledare och trafikplaneraren i vissa frågor.

Du hanterar inköp av utrustning, beställning av externa tjänster för den dagliga driften och fakturahantering.

Tillsammans med medarbetarna, arbetsledaren, driftschefen, projektledarna och stadsträdgårdsmästaren kommer du att ha en betydande roll i att utveckla och utföra vårt uppdrag. Vi har intentionen att göra "rätt sak, i rätt tid och med rätt kvalité", vilket även ska prägla dig och ditt ledarskap.

Du kommer att ha arbetsmiljöansvaret för dina medarbetare, vilket innebär att du ska säkerställa en god arbetsmiljö, att det finns gällande rutiner och instruktioner samt att dessa följs.

Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasial utbildning (eftergymnasial är meriterande) med för tjänsten relevant inriktning i kombination med betydande (minst 5 år) erfarenhet av rollen som arbetsledare.

Vi vill att du ska ha en praktisk erfarenhet av park- och/eller anläggningsarbete. Vi ser gärna att du har utbildning inom ledarskap. Meriterande är erfarenhet av att samarbeta med entreprenörer och kunna läsa och förstå både ritningar och avtal samt vara väl förtrogen med beställar/utförarförhållandet. Du har en administrativ förmåga och ser datorn som en naturligt arbetsredskap.
Som person är du engagerande och lösningsfokuserad. Vi vill att du genom ditt ledarskap delar med dig av din postiva energi och skapar ett gott arbetsklimat. Du har en god förmåga att skapa delaktighet, samt att se till att medarbetarnas kompetens och erfarenheter nyttjas på bästa sätt. Vi vill att du ska vara trygg i din roll och genom din goda kommunikation är du bekväm och tydlig i ditt beslutsfattande. Du är självgående, vilket för oss innebär att du har en god förmåga att planera din egen dag och medarbetarnas där det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.
Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
2022-03-07 eller enligt överrenskommelse

Lön
Månadslön, enligt överenskommelse

Upplysningar
Robert Pragler Driftschef 0728-562916
Madelaine Herzwall, Arbetsledare 0766-980272

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000

Sista ansökningsdag
2022-02-20
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Övrig information
Utdrag ur polisens belastningsregister kan komma att begäras

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Arbetsledare till driftenheten Laholms kommun

Beskrivning Inom Servicekontoret finns avdelningar för renhållning, park, gator/vägar, måltid, fordon & transport och medborgar- och kontorsservice. Vi söker nu en ny arbetsledare till driftenheten. Driftenhetens avdelning för gator och offentlig miljö består av 20 medarbetare vars huvudsakliga uppdrag är att ansvara för skötsel och underhåll av kommunens gator, gatubelysning, samt våra offentliga miljöer. Driftenheten projektleder och arbetsleder underhå... Visa mer
Beskrivning
Inom Servicekontoret finns avdelningar för renhållning, park, gator/vägar, måltid, fordon & transport och medborgar- och kontorsservice. Vi söker nu en ny arbetsledare till driftenheten.

Driftenhetens avdelning för gator och offentlig miljö består av 20 medarbetare vars huvudsakliga uppdrag är att ansvara för skötsel och underhåll av kommunens gator, gatubelysning, samt våra offentliga miljöer. Driftenheten projektleder och arbetsleder underhålls- och utbyggnadsprojekt inom samhällsbyggnadsområdet. Enheten ska hantera felanmälningar och synpunkter i de frågor som enheten ansvarar för.
Vi är gänget som ser till att den fina stadsparken, de spännande lekplatserna och den härliga sandstranden är trivsamma platser. Vill du vara med och leda oss som dagligen arbetar med detta?

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare på driftenheten leder och fördelar du det dagliga arbetet för arbetsgruppen på ca 15 medarbetare. Det innebär att du ansvarar för enhetens personal, arbetsmiljö och resultat. Driftenheten har ett brett skötselansvar för offentliga miljöer, såsom gator och parker, stränder och lekplatser. Du som arbetsledare ansvarar för att den dagliga driften genomförs enligt skötselplaner och budget. Du kommer att ha arbetsmiljöansvaret för enhetens medarbetare, vilket innebär att du ska säkerställa en god arbetsmiljö, att det finns gällande rutiner och instruktioner samt att dessa följs. Du hanterar inköp av utrustning, beställning av externa tjänster för den dagliga driften och fakturahantering. Du ansvarar även för maskinparken och ser till att denna underhålls och nyttjas på ett bra sätt. Tillsammans med medarbetarna, driftschefen, projektledarna och stadsträdgårdsmästaren kommer du att ha en betydande roll i att utveckla och utföra vårt uppdrag. Vi har intentionen att göra "rätt sak rätt, i rätt tid och med rätt kvalité", vilket även ska prägla dig och ditt ledarskap.

Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasial utbildning med för tjänsten relevant inriktning i kombination med betydande erfarenhet av rollen som arbetsledare. Du har tidigare erfarenhet av att leda personal, ha ansvar för arbetsmiljö och daglig drift gärna inom området drift och underhåll. Vi vill att du ska ha en praktisk erfarenhet av park- och/eller anläggningsarbete. Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom ledarskap. Du har en administrativ förmåga och ser datorn som en naturligt arbetsredskap.

Som person är du engagerande och lösningsfokuserad. Vi vill att du genom ditt ledarskap delar med dig av din postiva energi och skapar ett gott arbetsklimat. De har en god förmåga att skapa delaktighet, samt att se till att medarbetarnas kompetens och erfarenheter nyttjas på bästa sätt. Vi vill att du ska vara trygg i din roll och genom din goda kommunikation är du bekväm och tydlig i ditt beslutsfattande. Du är självgående, vilket för oss innebär att du har en god förmåga att planera din egen dag och medarbetarnas där det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Tillträdesdag
2020-01-01 eller enligt överrenskommelse

Upplysningar
Kristofer Johansson Driftschef 0430-266 94
Anders Jönsson, Projektledare 0730-346 968

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000

Sista ansökningsdag
2019-12-15 Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre