Lediga jobb som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning i Laholm

Se lediga jobb som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning i Laholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Laholm som finns hos arbetsgivaren.

Nu söker vi på Laholms kommun Beredskapssamordnare

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme




Arbetsplatsen

Som beredskapssamordnare är du placerad på kommunens säkerhetsenhet och tillhör kommunstyrelsens förvaltning.

På Säkerhetsenheten arbetar du i ett team tillsammans med säkerhetschefen, brottsförebyggande samordnare och ytterligare en beredskapssamordnare.  Vi är en liten grupp, som har öppna dörrar till varandra och finns tillhands när något behöver bollas. Även om vi har delat upp våra arbetsområden så går de i mycket ihop och det är ett närmare samarbete inom en del uppgifter. Vi tar ett gemensamt grepp.

Säkerhetsenheten arbetar kommunövergripande och har en stöttande, coachande, konsultinriktad samt till viss del styrande och uppföljande roll. Enheten är både operativ och strategisk.

Säkerhetsenheten arbetar med flera arbetsområden: krisberedskap, civilt försvar, internt skydd, säkerhetsskydd och brottsförebyggande frågor.

Om tjänsten

Har du erfarenhet av krisberedskapsarbete och vill göra skillnad? Är du bekant med begrepp som exempelvis LEH, RSA, WIS, RAKEL och Styrel? Då kan du vara rätt person för oss! Vi erbjuder ett samhällsviktigt arbete som ger dig möjlighet att bidra till Laholms kommuns utveckling inom krisberedskap och civilt försvar. Det är två högaktuella områden där det händer mycket just nu, något du som medarbetare får chansen att vara en del av.

Du kommer i huvudsak att arbeta inom kommunens ansvarsområden enligt Lagen om kommuners och regioners åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap (LEH). Du kommer också att delta i arbetet med kommunens planering och återuppbyggnad av civilt försvar som syftar till att samhället ska fungera vid höjd beredskap och krig i Sverige. Arbetsuppgifter utanför områdena krisberedskap och civilt försvar kan komma att ingå.

Du har en viktig roll i den fortsatta utvecklingen av kommunens krisledningsorganisation och deltar i denna vid händelse av en samhällsstörning.

Du kommer att ha en central roll inom området utbildning och övning med både framtagande och genomförande för förvaltningarna.

I arbetet ingår även att ta fram digitala utbildningar och informationsinsatser. I tjänsten kommer du att samverka med och rapportera till Länsstyrelsen, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) samt andra centrala aktörer.

Du kommer att självständigt leda, delta i, sammanställa och sprida kunskap från olika kommunövergripande projekt och utredningar inom ovan nämnda områden. Utöver detta ingår i viss utsträckning sedvanliga uppgifter för handläggare på kommunen, t.ex. att bidra till remissvar och delta i interna arbetsgrupper och externa nätverk samt omvärldsbevakning.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning inom säkerhet och beredskap, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Säkerhet är ett område som präglas av komplexitet och föränderlighet. För att lyckas i din roll har du den strategiska förmågan att se verksamheternas långsiktiga behov och förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du har erfarenhet av arbete inom säkerhet eller beredskap, gärna inom kommunal eller annan offentlig verksamhet.

Du har god datorvana och kan hantera Officepaketet. Arbetet kan medföra resor i tjänsten varför körkort B är ett krav. Det är viktigt att du som person har god kommunikativ förmåga, lätt för att skapa förtroendefulla relationer, är en god lagspelare och en säkerhetsmedveten person. För att tjänsten ska passa dig ser vi gärna att du besitter en mycket god förmåga att samverka. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på ett tydligt och strukturerat sätt samt att du på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt kan redogöra för resultat och slutsatser. Tjänsten förutsätter en god analytisk förmåga.

Du har ett intresse och engagemang för samhälls- och riskhanteringsfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i krisstab, utredningsarbete, projektledning samt att leda grupper. Du är van att ta egna initiativ och ansvar samt driva arbetsprocesser självständigt.

Du skapar och upprätthåller goda relationer internt och externt. Vi förutsätter vidare att du har med dig ett stort säkerhetsmedvetande och som person bör du vara kommunikativ, pedagogisk, noggrann och samarbetsinriktad.

Personlig lämplighet är av vikt

Om anställningen

Antal tjänster: 1

Intervjuer kommer att genomföras:

Första intervjun: 2025-10-06, 2025-10-07.

Andra intervjun: 2025-10-16, 2025-10-17.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. Svenskt medborgarskap krävs. Godkänd säkerhetsprövning krävs för anställning. Krigsplacering inom Laholms kommun kan komma att bli aktuellt.
Övriga upplysningar


Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst.


Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.




Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken


Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare sökes till Laholms kommun

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme




Beskrivning
Laholms kommun hanterar stora mängder information för att kunna ge god service till våra invånare och leva upp till kommunens åtagande i övrigt.

Rollen som informationssäkerhetssamordnare är viktig för att säkerställa att vi hanterar information på rätt sätt och ökar våra medarbetares medvetenhet kring säker informationshantering som är en förutsättning för att vår verksamhet ska fungera.

Arbetsuppgifter
Som informationssäkerhetssamordnare arbetar du kommunövergripande med informationssäkerhet. Det är en bred och självständig roll som ska arbeta både strategiskt och operativt med att driva, implementera och följa upp informationssäkerhetsfrågor i kommunen. En första uppgift kommer att vara att utforma kommunens ledningssystem för informationssäkerhet (LIS). Därutöver kommer arbetsuppgifterna vara att:

- Upprätthålla ledningssystemet inklusive att rapportera till ledningen.
- Leda och stödja informationssäkerhetsarbetet i kommunen. Ta fram och hålla riktlinjer, mallar och rutiner levande.
- Utbilda medarbetare inom informationssäkerhet.
- Aktivt hjälpa förvaltningarna i det löpande arbetet med informationssäkerhet. Detta kan innefatta klassning av informationstillgångar.
- Leda kommunens personuppgiftssamordnarnätverk. Eventuellt utökas detta till ett informationssäkerhetsnätverk.

Du kommer att arbeta med de administrativa delarna av informationssäkerhet. De tekniska delarna av informationssäkerhetsabetet svarar vår IT-enhet för.

Kvalifikationer
Du har goda kunskaper om hur en kommun fungerar och kan arbeta kommunövergripande. Du har god förståelse för hur olika människor tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla budskap beroende på vem du kommunicerar med. Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Krav
- Akademisk examen inom juridik, informatik eller informationssäkerhet eller annan relevant utbildning eller gedigen arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Kännedom om relevanta regelverk för informationssäkerhetsområdet.
- Erfarenhet från att arbetat i kommunal verksamhet.

Meriterande
- praktisk erfarenhet av att utveckla en organisations informationssäkerhetsarbete i enlighet med vedertagna standards, till exempel ISO 27000.
- erfarenhet att leda arbete med riskanalyser och informationsklassning.
- arbetat med GDPR-frågor i kommun.

Villkor
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras in inför anställning.

Om anställningen
Tillträde enligt överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Lokal- och säkerhetsstrateg

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Och vi har ... Visa mer
Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Och vi har plats för fler!


Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott bemötande




Om tjänsten
Som lokal- och säkerhetsstrateg arbetar du strategiskt med frågor kring om-, till- och nybyggnationer inom socialförvaltningens område.

Du ansvarar för att behovet av lokaler för verksamheten upptas i lokalförsörjningsplan och tillgodoses i samråd med berörda verksamheter. Vissa operativa frågor ingår i uppdraget.

Du företräder förvaltningen i lokalfrågor gentemot kommunens övergripande fastighetsstrateg, fastighetsförvaltare och ingår i kommunens lokalberedningsgrupp. Du är ansvarig för att samordna lokalanpassningar och förändrade lokalbehov för förvaltningens verksamheter, samt att planerad byggnation sker utifrån förvaltningens lokalplan.

Du ansvarar för att ta fram planeringsunderlag inom förvaltningen som lokalbestånd, kapaciteter, befolkningsprognoser, nyckeltal. Utarbetar specifika funktionsprogram baserade på objektiva behov. Ansvara för att bereda socialnämndens yttrande i kommunens planprocesser och är förvaltningens kontaktperson i externa och interna hyresfrågor i samråd med kommunens fastighetsstrateg.
I Säkerhetsarbetet är vi i fasen med samordning gällande bla Risk-och sårbarhetsanalys, informationssäkerhet, civilförsvarsfrågor, vilket också sker i dialog kommungemensamt.

Är du den vi söker?
Vi vill arbeta med dig som har högskoleutbildning med inriktning bygg/fastighet, ekonomi eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer lämplig.

Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen, exempelvis som fastighetsförvaltare, fastighetsekonom, projektledare.

Du har en god pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga och bra på att kommunicera. Kan arbeta självständigt med struktur och driva processer framåt. Du har engagemang och förmåga att hålla i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Antal tjänster: 1

Tillträde efter överenskommelse

Sista ansökningsdag
2023-01-15

Prel tider för intervju 30/1, 31/1 och 1/2, fysiskt eller digitalt via teams.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.


Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Alkohol- och tobakshandläggare till Miljöenheten i Laholms kommun

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott bemötande


Vi på Miljöenheten ansvarar för tillsyn, prövning samt information och rådgivning inom områdena miljö, livsmedel, serveringstillstånd, tobak samt hälsoskydd. Dessutom arbetar vi aktivt med miljöfrågor i den kommunala planeringen. På Miljöenheten är vi ett team på cirka 12 personer som arbetar tillsammans för att ha en god service gentemot Laholms kommun medborgare och företagare.



Om arbetsplatsen
Vi på Miljöenheten ansvarar för tillsyn, prövning samt information och rådgivning inom områdena miljö, livsmedel, serveringstillstånd, tobak samt hälsoskydd.

Dessutom arbetar vi aktivt med miljöfrågor i den kommunala planeringen. På Miljöenheten är vi ett team på cirka 12 personer som arbetar tillsammans för att ha en god service gentemot Laholms kommuns medborgare och företagare.

Ett av miljöenhetens uppdrag är att säkerställa en god efterlevnad av alkohol- och tobakslagstiftningen på kommunens restauranger gällande serveringstillstånd och försäljningsställen gällande tobakstillstånd. Kraven på service och rättssäkerhet i hanteringen är hög och informerar och rådge de företag som bedriver och vill bedriva verksamhet i Laholms kommun. Miljöenheten vill bidra till att skapa goda restaurang- butiks- och boendemiljöer för kommunens invånare samt bra förutsättningar för tillståndshavarna att konkurrera på lika villkor. För närvarande finns det 33 verksamheter med serveringstillstånd och 19 verksamheter som har tobakstillstånd i kommunen.

Miljöenhetens har sitt kontor i stadshuset i Laholms kommun där det precis utanför går regionala bussar samt lokalbuss till och från tågstationen.

Om tjänsten
Vi erbjuder ett spännande uppdrag med stor variation i en engagerad enhet. Du kommer att handlägga, utreda och administrera ansöknings- och åtgärdsärenden enligt lagen om tobak och liknande produkter, lagen om tobaksfria nikotinprodukter, lagen om handel med vissa receptfria läkemedel samt alkohollagen och exempelvis genomföra tillsyn på försäljningsställen och serveringsställen. Du förväntas driva, planera och strukturera arbetet på egen hand. Arbetet innebär bland annat kvalificerad ärendehandläggning med juridisk och ekonomisk bedömning, men även administrativa arbetsuppgifter som följer med handläggningen exempelvis expediering av handlingar och fakturering. En viktig del av arbetet är att på ett bra sätt ge information och på ett lättförståeligt och tydligt sätt kommunicera lagens bestämmelser till handlarna och krögarna.

Att avge yttranden till Spelinspektionen kan också förekomma. Medverka vid uppdateringar av styrdokument. Dessutom föredragning i Samhällsbyggnadsnämnden av beslutsärenden rörande alkohol och tobak.

Är du den vi söker?
Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning mot ekonomi/ juridik/ statsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av handläggning av serveringstillstånd och tillsyn av dessa är detta mycket meriterande.

Noggrannhet, flexibilitet och känsla för service och gott bemötande är egenskaper som är värdefulla i arbetet. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga och ha hög kommunikativ förmåga. Du ska ha en god förmåga att kunna uttrycka dig klart i både tal och skrift. Datorvana är ett krav. På kontoret använder vi oss av ärendehanteringssystemet AlkT. Har du kunskap i AlkT är detta meriterande. Du klarar av att växla arbetstempo och prioritera mellan arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättningen. Tjänsten kräver att du ha B-körkort.

Om anställningen och tillträde
Vi erbjuder ett 6 månaders vikariat med start i januari eller februari.

Intervjuer sker löpande under annonstid

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Antal tjänster: 1

Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare sökes till Laholms kommun

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme




Arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på kanslienheten som är en del av är kommunstyrelsens förvaltning.

Förvaltningen har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp styrelsens beslut. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete. På enheten arbetar jurist, arkivarie, sekreterare, registrator, controller samt kontorsföreståndare och kontorsvaktmästare.

Arbetsuppgifter
Laholms kommun hanterar stora mängder information för att kunna ge god service till våra invånare och leva upp till kommunens åtagande i övrigt. Rollen som informationssäkerhetssamordnare är viktig för att säkerställa att vi hanterar information på rätt sätt. Du har även en viktig roll i att öka våra medarbetares medvetenhet kring säker informationshantering som är en förutsättning för att vår verksamhet ska fungera.

Som informationssäkerhetssamordnare arbetar du kommunövergripande med informationssäkerhet. Det är en bred och självständig roll som ska arbeta både strategiskt och operativt med att driva, implementera och följa upp informationssäkerhetsfrågor i kommunen. En första uppgift kommer att vara att utforma kommunens ledningssystem för informationssäkerhet (LIS). Därutöver kommer arbetsuppgifterna vara att:

- Upprätthålla ledningssystemet inklusive att rapportera till ledningen.
- Leda och stödja informationssäkerhetsarbetet i kommunen. Ta fram och hålla riktlinjer, mallar och rutiner levande. Utbilda medarbetare inom informationssäkerhet.
- Aktivt hjälpa förvaltningarna i det löpande arbetet med informationssäkerhet. Detta kan innefatta klassning av informationstillgångar.
- Leda kommunens personuppgiftssamordnarnätverk. Eventuellt utökas detta till ett informationssäkerhetsnätverk.

Kvalifikationer
Som person söker vi dig som arbetar bra med andra människor. Du kan lyssna, kommunicera och lösa utmaningar med andra på ett bra sätt. Vi ser också att du trivs med att planera och prioritera arbetet effektivt samt sätta upp och hålla tidsramar. Det är också viktigt att du kan ta hänsyn till det större perspektivet, förstå din roll men samtidigt se till hela organisationens bästa i agerande och beslut. Du har också god förståelse för hur olika människor tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla budskap beroende på vem du kommunicerar med.

Krav
- akademisk examen inom juridik, informatik eller informationssäkerhet eller annan relevant utbildning med inriktning mot informationssäkerhet alternativt gedigen arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- god kännedom om relevanta regelverk för informationssäkerhetsområdet.

Meriterande
- praktisk erfarenhet av att utveckla en organisations informationssäkerhetsarbete i enlighet med vedertagna standards, till exempel ISO 27000.
- Erfarenhet att leda arbete med riskanalyser och informationsklassning
- Erfarenhet från att arbetat i kommunal verksamhet

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras in inför anställning.

Om anställningen
Tillträde enligt överenskommelse.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Utredare till Laholms kommun

Nu söker vi en Utredare till kommunstyrelsens förvaltning i Laholms kommun. Har du ett stort samhällsengagemang och intresse av att arbeta i offentlig förvaltning? Vill du arbeta i en politiskt styrd organisation nära förtroendevalda och kommunledning? Ja, då har vi ett spännande och roligt arbete att erbjuda! Om Laholms kommun I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halla... Visa mer
Nu söker vi en Utredare till kommunstyrelsens förvaltning i Laholms kommun.

Har du ett stort samhällsengagemang och intresse av att arbeta i offentlig förvaltning? Vill du arbeta i en politiskt styrd organisation nära förtroendevalda och kommunledning? Ja, då har vi ett spännande och roligt arbete att erbjuda!

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på.

Kommunen har ett unikt landmärke - Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Detta symboliseras av vår logotyp där hav möter land. Med en blå båge för bukten, en vit bågformad vattenlinje för stranden och ett grönt bälte för inlandet vill vi förmedla kommunens attraktiva sidor.
Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på kanslienheten som är en del av är kommunstyrelsens förvaltning och har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp styrelsens beslut. Enheten är även ansvarig för genomförandet av de allmänna valen.

Arbetsuppgifter
Den utredare vi söker kommer att arbeta tillsammans i en arbetsgrupp med kommunjurist, kommunsekreterare, arkivarie och assistenter. Närmaste chef är kanslichefen. Som utredare blir du en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när kommunen fortsätter att utvecklas. Dina uppdrag blir varierande både i komplexitet och omfattning. Det kan gälla alltifrån att besvara remisser och motioner, genomföra fördjupade utredningar, intern kontroll, uppföljning och utvärdering av kommunstyrelsens mål och beslut, ta fram strategier för att utveckla våra verksamheter till att leda/delta i kommunövergripande projekt.

Du kommer ha ett särskilt ansvar för kommunensstyrelsens arbete med informationssäkerhet och GDPR samt att stödja övriga förvaltningar inom dessa områden. I arbetsuppgifterna kommer även, till viss del, nämndsekreterarskap ingå.

Det är viktigt för oss att vi arbetar som ett team på enheten och hjälps åt med arbetsuppgifter vid behov.


Kvalifikationer
Du ska ha relevant högskoleutbildning. Om du har arbetat inom offentlig sektor och har
förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar samt har erfarenhet av att utreda olika frågor är det meriterande.

Då kanslienheten bereder ärenden som beslutas av kommunstyrelse och kommunfullmäktige måste du snabbt kunna sätta dig in i nya frågor. Vi söker dig som är strukturerad, har en problemlösande och hög språklig förmåga. Med strukturerad menas att du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och att du håller tidsramar. Du ska ha förmåga att analysera och bryta ner komplexa frågor och komma med förslag på lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att ha ett eget driv i arbetet, ta initiativ och ta stort eget ansvar. Du ska kunna ta fram väsentliga fakta, analysera samband och utarbeta underlag för beslut. Det krävs att du har god förmåga att formulera dig väl både i tal och skrift i det svenska språket.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid (100%)

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Jonas Påhlsson, kanslichef, tfn 0430-153 49


Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000

Sista ansökningsdag
2022-02-06

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Arbetsmarknadsutredare till Arbetsmarknadsenheten, Laholms kommun

Vi på Laholms kommun söker nu arbetsmarknadsutredare till Arbetsmarknadsenheten. Om Laholms kommun I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna. I Lahol... Visa mer
Vi på Laholms kommun söker nu arbetsmarknadsutredare till Arbetsmarknadsenheten.

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Om Arbetsmarknadsenheten
Arbetsmarknadsenheten har till uppgift att på olika sätt rusta individer för återinträde på arbetsmarknaden. Arbetsmarknadsenhetens uppdrag är att vägleda, motivera och rusta personer mellan 16-65 år till arbete, utbildning, och självförsörjning. I en gemensam process med socialförvaltningen arbetar verksamheten med arbetssökande personer som söker ekonomiskt bistånd för att snabbare hamna i aktivitet med mål att bli självförsörjande.

Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär arbete med ungdomar och vuxna som befinner sig utanför arbetsmarknaden.
Du kommer att vara en del av myndighetsprocessen där du kommer att följa individen från att hen söker ekonomiskt bistånd till att hen blir självförsörjande. Ditt uppdrag är att planera, genomföra och följa upp aktiviteter. Arbete såsom flyktingmottagning samt integrationsarbete kan förekomma.

Du kommer att:
- Hålla fokus på en arbetslinje och arbeta utifrån ett salutogent förhållningssätt.
- Stå för den individuella coachningen och vara den sammanhållande och drivande funktionen.
- Hålla i grupper och utbildningar.
- Arbeta i nära samarbete med arbetsförmedlare, socialsekreterare, lärare och andra aktörer.
- Fungera som individens stöd i samtal, vid besök och olika myndighetskontakter.
- Jobba ut mot arbetsgivare och arbetsplatser i och utanför Laholms kommun.
- Arbeta i team.

På Arbetsmarknadsenheten är vi kvalitetsmedvetna och ser det naturligt att arbeta mot uppsatta mål.

Kvalifikationer
Adekvat högskoleutbildning som innehåller kunskap inom arbetsmarknad.
Vid rekrytering utgör arbetsgruppens kompetensbehov grund för inriktning på högskoleutbildning. Du har erfarenhet av arbete inom arbetsmarknadsområdet.

Som person skall du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor i utsatta situationer. Det är ett krav att du kan arbeta självständigt, strukturerat, har ett analytiskt förhållningssätt och ser kollegor som en tillgång och har en outtröttlig tro på människors förmåga.

Arbetet ställer mycket höga krav på kommunikativ kompetens och samarbetsförmåga då arbetet sker i samverkan med många olika funktioner. För att trivas hos oss skall du tycka om att arbeta i team i en verksamhet under ständig utveckling och i ett högt tempo. Du ska vara trygg i dig själv och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande;
- Kunskap om matchning, rekrytering och marknadsföring för våra deltagare.
- Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter, kommuner och privata aktörer.
- Intresse för digitala lösningar
- Erfarenhet av arbetsmarknadsinsatser, arbete i mångkulturell miljö
- Erfarenhet från flyktingmottagning, etablerings- och integrationsarbete

Körkort B är ett krav.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev.

Anställningsform
1-2st tillsvidareanställningar, heltid

Tillträdesdag
Snarast, enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2022-04-17
Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Upplysningar
Cornelia Larzénius, Enhetschef Arbetsmarknadsenheten, 070-254 81 00

Fackliga upplysningar
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0430-150 00

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan i stället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Utvecklingsledare Arbetsmarknadsenheten, Laholms kommun

Nu söker vi på Laholms kommun en utvecklingsledare till Arbetsmarknadsenheten. Om Laholms kommun I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Kommunen har ett unikt landmärke - Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Därför är buktens kontursymbol och logotyp för La... Visa mer
Nu söker vi på Laholms kommun en utvecklingsledare till Arbetsmarknadsenheten.

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på.

Kommunen har ett unikt landmärke - Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Därför är buktens kontursymbol och logotyp för Laholms kommun. Med blå yta och båge för Laholmsbukten, en vit strandlinje och ett grönt bälte för inlandet vill vi på ett enkelt sätt förmedla kommunens attraktiva sidor. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Verksamheten
Kultur- och utvecklingsförvaltningen omfattar ett brett område inom Laholms kommuns organisation och består av tre verksamheter: Arbetsmarknad, Kultur & fritid samt Utbildning.

Verksamhet arbetsmarknad har till uppgift att på olika sätt rusta individer för inträde på arbetsmarknaden.

Verksamheten ansvarar för arbetsmarknadsinsatser, studie- och yrkesvägledning, daglig verksamhet samt mottagning av nyanlända. Verksamheten ska vara en part i att korta vägen för arbetslösa personer med ekonomiskt bistånd till självförsörjning. Arbetet sker i nära samarbete med socialverksamheten samt tillsammans med andra enheter inom förvaltningen. Verksamheten befinner sig i ett omfattande utvecklingsarbete samtidigt som det nyligen skett en organisationsförändring.

Arbetsmarknadsenheten kommer framöver utvecklas mot att arbeta riktat mot mål och resultat och har behov av att stärka upp med ett stöd till utvecklingsprocesser, uppföljnings och kvalitetsarbete och rekryterar nu en utvecklingsledare.

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsenheten leds av en enhetschef som har ansvar för personal, arbetsmiljö, budget samt verksamhet för sin enhet. Utvecklingsledaren kommer att vara organiserad under enhetschefen för arbetsmarknadsenheten och kommer tillsammans med enhetschefen ansvara för utvecklings- och förändringsarbete inom enheten med särskilt fokus i den gemensamma processen med ekonomiskt bistånd.

Som utvecklingsledare spelar du en aktiv roll i kvalitetssäkring och utveckling av verksamheten i olika processer. Utvecklingsledaren ska samtidigt ge vägledning och stöd till medarbetare i processer, utveckling samt samverkan inom enheten och med andra enheter.

Kvalifikationer

Du ska ha:
. Universitet/högskoleexamen med inriktning mot socialt arbete,samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer som likvärdig.
. God kunskap i skriftlig och muntlig kommunikation till olika målgrupper
. God kunskap i lagstiftningen inom området
. Mycket goda kunskaper i svenska språket muntligt såväl som skriftligt
. Erfarenhet av att organisera, utbilda och leda grupper

Meriterande:
. God kunskap om kvalitetssäkring och utveckling av verksamhet
. God kunskap om analysarbete, utredningsarbete, statistikhantering samt omvärldsbevakning
. Dokumenterad erfarenhet av metodutveckling och processledning

Din profil:
Vi söker dig som har kunskap och intresse för socialt arbete. Du trivs med att axla en varierande roll där du rör dig genom hela organisationen, som en stödjande nyckelfunktion i nära samverkan med ledningen, men som också uppfattas lika stödjande av övriga medarbetare i de processer eller team som du leder. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och lätt kunna anpassa dig till förändringar. Du ska kunna arbeta med parallella processer samtidigt. Du trivs med att arbeta självständigt med ansvar för utveckling och processer men är även en lagspelare för helheten.

Du har en god förmåga i att, genom ett coachande förhållningssätt, leda och motivera och engagera andra för att effektivt nå gemensamma mål. Du har förmågan att skapa förtroende med och att ha goda relationer såväl internt som externt.
Du är tydlig och engagerad i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt, vilket innebär en god förmåga att lyssna och säkerställa att budskap når fram och att förväntningar är klara för de berörda.

För att lyckas i rollen som utvecklingsledare behöver du vara pedagogisk, strukturerad och analytisk.
Dina personliga egenskaper väger tungt och dina kunskaper ska kunna omsättas operativt.
Du trivs när arbetet är både operativt och strategiskt.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Magnus Lind, Enhetschef, 070-254 8100

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000

Sista ansökningsdag
2022-09-18

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Arbetsmarknadsutredare till Arbetsmarknadsenheten, Laholms kommun

Vi på Laholms kommun söker nu arbetsmarknadsutredare till verksamhet Arbetsmarknad, Arbetsmarknadsenheten Om Laholms kommun I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Kommunen har ett unikt landmärke - Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Detta symboliseras av ... Visa mer
Vi på Laholms kommun söker nu arbetsmarknadsutredare till verksamhet Arbetsmarknad, Arbetsmarknadsenheten

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på.

Kommunen har ett unikt landmärke - Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Detta symboliseras av vår logotyp där hav möter land. Med en blå båge för bukten, en vit bågformad vattenlinje för stranden och ett grönt bälte för inlandet vill vi förmedla kommunens attraktiva sidor.
Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Beskrivning
Arbetsmarknadsenheten har till uppgift att på olika sätt rusta individer för återinträde på arbetsmarknaden. Arbetsmarknadsenhetens uppdrag är att vägleda, motivera och rusta personer mellan 16-65 år till arbete, utbildning, och självförsörjning. I en gemensam process med socialförvaltningen arbetar verksamheten med arbetssökande personer som söker ekonomiskt bistånd för att snabbare hamna i aktivitet med mål att bli självförsörjande.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär arbete med ungdomar och vuxna som befinner sig utanför arbetsmarknaden.
Du kommer att vara en del av myndighetsprocessen där du kommer att följa individen från att hen söker ekonomiskt bistånd till att hen blir självförsörjande. Ditt uppdrag är att planera, genomföra och följa upp aktiviteter.

Du kommer att:
- Hålla fokus på en arbetslinje och arbeta utifrån ett salutogent förhållningssätt.
- Stå för den individuella coachningen och vara den sammanhållande och drivande funktionen.
- Hålla i grupper och utbildningar.
- Arbeta i nära samarbete med arbetsförmedlare, socialsekreterare, lärare och andra aktörer.
- Fungera som individens stöd i samtal, vid besök och olika myndighetskontakter.
- Jobba ut mot arbetsgivare och arbetsplatser i och utanför Laholms kommun.
- Arbeta i team.

På Arbetsmarknadsenheten är vi kvalitetsmedvetna och ser det naturligt att arbeta mot uppsatta mål.

Kvalifikationer
Adekvat högskoleutbildning som innehåller kunskap inom arbetsmarknad och/eller vägledning.
Vid rekrytering utgör arbetsgruppens kompetensbehov grund för inriktning på högskoleutbildning.

Som person skall du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor i utsatta situationer. Det är ett krav att du kan arbeta självständigt, strukturerat, har ett analytiskt förhållningssätt och ser kollegor som en tillgång och har en outtröttlig tro på människors förmåga. Arbetet ställer mycket höga krav på kommunikativ kompetens och samarbetsförmåga då arbetet sker i samverkan med många olika funktioner. För att trivas hos oss skall du tycka om att arbeta i team i en verksamhet under ständig utveckling och i ett högt tempo. Du ska vara trygg i dig själv och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande;
- Kunskap om matchning, rekrytering och marknadsföring för våra deltagare samt arbetsmarknadsområdet.
- Erfarenhet av studie- och yrkesvägledning av vuxna.
- Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter, kommuner och privata aktörer.
- Intresse för digitala lösningar.
- Erfarenhet från Arbetsförmedlingen.

Körkort B är ett krav.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform
1-3st tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
Snarast, enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2022-01-09
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Upplysningar
Cornelia Larzénius, Enhetschef Arbetsmarknadsenheten, 070-254 81 00

Fackliga upplysningar
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0430-150 00

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Arbetsmarknadsutredare till JobbLaholm, Laholms kommun

Vi på Laholms kommun söker nu två arbetsmarknadsutredare till avdelningen Arbetsmarknad, JobbLaholm. Beskrivning Avdelning Arbetsmarknad, JobbLaholm har till uppgift att på olika sätt rusta individer för återinträde på arbetsmarknaden. Avdelning Arbetsmarknads uppdrag är att vägleda, motivera och rusta personer mellan 16-65 år till utbildning, arbete och självförsörjning. I en gemensam process med socialförvaltningen arbetar avdelningen med arbetssökande ... Visa mer
Vi på Laholms kommun söker nu två arbetsmarknadsutredare till avdelningen Arbetsmarknad, JobbLaholm.

Beskrivning
Avdelning Arbetsmarknad, JobbLaholm har till uppgift att på olika sätt rusta individer för återinträde på arbetsmarknaden. Avdelning Arbetsmarknads uppdrag är att vägleda, motivera och rusta personer mellan 16-65 år till utbildning, arbete och självförsörjning. I en gemensam process med socialförvaltningen arbetar avdelningen med arbetssökande personer som söker ekonomiskt bistånd allt snabbare skall hamna i aktivitet med mål att bli självförsörjande.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär arbete med ungdomar och vuxna som befinner sig utanför arbetsmarknaden.
Du kommer att arbeta i en del av myndighetsprocessen från att söka ekonomiskt bistånd till att bli självförsörjande. Ditt uppdrag är att planera, genomföra och följa upp aktiviteter.

Du kommer att:
- Hålla fokus på en arbetslinje och arbeta utifrån ett salutogent förhållningssätt.

- Stå för den individuella coachningen och vara den sammanhållande och drivande funktionen.

- Hålla i grupper och utbildningar.

- Arbeta i nära samarbete med arbetsförmedlare, socialsekreterare, lärare och andra aktörer.
- Fungera som individens stöd i samtal, vid besök och olika myndighetskontakter.

- Jobba ut mot arbetsgivare och arbetsplatser i och utanför Laholms kommun.

- Arbeta i team.

På JobbLaholm är vi kvalitetsmedvetna och ser det naturligt att arbeta mot uppsatta mål.

Kvalifikationer
Adekvat högskoleutbildning som innehåller kunskap inom vägledning och/eller arbetsmarknad.
Vid rekrytering utgör arbetsgruppens kompetensbehov grund för inriktning på högskoleutbildning.

Som person skall du ha ett äkta intresse för att arbeta med människor i utsatta situationer. Du skall vara en problemlösare med livserfarenhet och trygghet i dig själv. Det är ett krav att du kan arbeta självständigt, ser kollegor som en tillgång och har en outtröttlig tro på människors förmåga. Du kommer att arbeta i ett team med många olika bakgrunder och förmågor, varpå stor vikt läggs på personlig lämplighet och personlighet.

. Meriterande; Kunskap om matchning, rekrytering och marknadsföring för våra deltagare samt arbetsmarknadsområdet.

. Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter, kommuner och privata aktörer.

. Intresse för digitala lösningar.

Körkort B är ett krav.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform
1st tillsvidareanställning, heltid
1st vikariat, 8 månader med eventuell möjlighet till förlängning, heltid

Tillträdesdag
Snarast, enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2020-12-10
Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Upplysningar
Cornelia Larzénius, Enhetschef JobbLaholm, 0430-159 06 alt 070-254 81 00

Fackliga upplysningar
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0430-150 00
Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Arbetsmarknadsutredare till Vägledningscentrum, Laholms kommun

Vi på Laholms kommun söker nu en arbetsmarknadsutredare till Vägledningscentrum. Avdelning Arbetsmarknad har till uppgift att på olika sätt rusta individer för inträde på arbetsmarknaden. Enheten Vägledningscentrum behöver nu en arbetsmarknadsutredare för att ingå i vårt team som arbetar med kommunens aktivitetsansvar. Arbetet kommer att ske i nära samarbete med övriga arbetsmarknadsutredare och studie- och yrkesvägledare på Vägledningscentrum och JobbL... Visa mer
Vi på Laholms kommun söker nu en arbetsmarknadsutredare till Vägledningscentrum.

Avdelning Arbetsmarknad har till uppgift att på olika sätt rusta individer för inträde på arbetsmarknaden.

Enheten Vägledningscentrum behöver nu en arbetsmarknadsutredare för att ingå i vårt team som arbetar med kommunens aktivitetsansvar. Arbetet kommer att ske i nära samarbete med övriga arbetsmarknadsutredare och studie- och yrkesvägledare på Vägledningscentrum och JobbLaholm.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga KAA-teammedarbetare ska du arbeta med ungdomarna i kommunens akativitetsansvar utifrån din roll som arbetsmarknadsutredare. Du arbetar med såväl uppsökande verksamhet och motivationsarbete som förändringsarbete utifrån ungdomens önskemål och förutsättningar. Att rusta ungdomar för framtiden och ge dem förutsättningar för en positiv utveckling är kärnan i arbetet. Löpande dokumentation, utvärdering och samverkan med andra samhällsinstanser är också en viktig del av arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendedvetenskap alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person skall du ha ett äkta intresse för att arbeta med människor i utsatta situationer, gärna med erfarenhet av arbete med ungdomar.

Arbetet ställer mycket höga krav på kommunikativ kompetens och samarbetsförmåga samt förmåga att anpassa sig till olika situationer. För att trivas hos oss skall du tycka om att arbeta i team i en verksamhet under ständig utveckling och i ett högt tempo. Då arbetet sker i samverkan med många instanser innefattande olika skolformer, socialtjänst, hälso- och sjukvård, Arbetsförmedling samt närings- och föreningsliv, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och samverkansförmåga.

Vi ser även att du:
- Har god kunskap om andra relevanta samhällsinstansers arbete.
- Har goda språkkunskaper i svenska och engelska.
- Är en problemlösare med livserfarenhet och trygghet i dig själv.
- Ser kollegor som en tillgång och har en outtröttlig tro på människors förmåga.
- Kan arbeta självständigt, strukturerat och med ett analytiskt förhållningssätt där kommuninvånarens bästa alltid är i fokus.

Du kommer att arbeta i ett team med olika bakgrunder och förmågor, varpå stor vikt läggs på personlig lämplighet och personkemi.

Körkort B är ett krav.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2020-06-02
Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Upplysningar
Joel Axelsson, Enhetschef, 0430-265 03

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Tobakstillståndshandläggare till miljökontoret Laholms kommun

Laholms kommun söker nu en tobakstillståndshandläggare till miljökontoret. På miljökontoret arbetar 17 personer med miljöskydd, lantbrukstillsyn, hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak samt samhällsplaneringsfrågor. Arbetsuppgifter Tjänsten innefattar handläggning och utredningsfrågor vid tillståndsförfarandet för tobakstillstånd samt tillsyn. Expediering av fakturor och utgående handlingar. Föredragning i miljö- och byggnadsnämnden av beslutsärenden ... Visa mer
Laholms kommun söker nu en tobakstillståndshandläggare till miljökontoret. På miljökontoret arbetar 17 personer med miljöskydd, lantbrukstillsyn, hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak samt samhällsplaneringsfrågor.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar handläggning och utredningsfrågor vid tillståndsförfarandet för tobakstillstånd samt tillsyn. Expediering av fakturor och utgående handlingar. Föredragning i miljö- och byggnadsnämnden av beslutsärenden rörande tobakstillstånd.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning mot juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av handläggning av serveringstillstånd och tillsyn av dessa, är detta mycket meriterande.

Noggrannhet, flexibilitet och känsla för service och gott bemötande är egenskaper som är värdefulla i arbetet. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga och ha hög kommunikativ förmåga. Du ska ha en god förmåga att kunna uttrycka dig klart i både tal och skrift. Datorvana är ett krav. På kontoret använder vi oss av ärendehanteringssystemet AlkT. Har du kunskap i AlkT är detta meriterande. Du klarar av att växla arbetstempo och prioritera mellan arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättningen.
B körkort är ett krav.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.

Anställningsform
Visstidsanställning 1 september till 31 december 2019.
Heltid

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Patrik Eriksson, Miljöchef, 0430-152 46.
Per Håkan Persson, Alkohol- och tobakshandläggare, 0430-26565

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2019-08-01

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Arbetsmarknadsutredare till JobbLaholm, Laholms kommun

Vi på Laholms kommun söker nu en arbetsmarknadsutredare till avdelningen Arbetsmarknad, JobbLaholm. Avdelning Arbetsmarknad, JobbLaholm har till uppgift att på olika sätt rusta individer för återinträde på arbetsmarknaden. Avdelning Arbetsmarknads uppdrag är att vägleda, motivera och rusta personer mellan 16-65 år till utbildning, arbete och självförsörjning. I en gemensam process med socialförvaltningen arbetar avdelningen med arbetssökande personer som ... Visa mer
Vi på Laholms kommun söker nu en arbetsmarknadsutredare till avdelningen Arbetsmarknad, JobbLaholm.

Avdelning Arbetsmarknad, JobbLaholm har till uppgift att på olika sätt rusta individer för återinträde på arbetsmarknaden. Avdelning Arbetsmarknads uppdrag är att vägleda, motivera och rusta personer mellan 16-65 år till utbildning, arbete och självförsörjning. I en gemensam process med socialförvaltningen arbetar avdelningen med arbetssökande personer som söker ekonomiskt bistånd allt snabbare skall hamna i aktivitet med mål att bli självförsörjande.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär arbete med ungdomar och vuxna som befinner sig i arbetslöshet. Du kommer inte att ha något myndighetsansvar och ditt uppdrag är att planera och genomföra de aktiviteter som bedöms nödvändiga för att individen ska närma sig arbetsmarknaden.

Du kommer att:
- Hålla fokus på en arbetslinje och arbeta utifrån ett salutogent förhållningssätt.
- Stå för den individuella coachningen och vara den sammanhållande och drivande funktionen.
- Hålla i grupper och utbildningar.
- Arbeta i nära samarbete med arbetsförmedlare, socialsekreterare, lärare och andra aktörer.
- Fungera som individens stöd i samtal, vid besök och olika myndighetskontakter.
- Jobba ut mot arbetsgivare och arbetsplatser i och utanför Laholms kommun.
- Arbeta i team.

På JobbLaholm är vi kvalitetsmedvetna och ser det naturligt att arbeta mot uppsatta mål.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en högskoleutbildningutbildning inom beteendevetenskap med inriktning arbetsmarknad och/eller vägledning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara lämplig för tjänsten.
Som person skall du ha ett äkta intresse för att arbeta med människor i utsatta situationer. Du skall vara en problemlösare med livserfarenhet och trygghet i dig själv. Det är ett krav att du kan arbeta självständigt, ser kollegor som en tillgång och har en outtröttlig tro på människors förmåga. Du kommer att arbeta i ett team med många olika bakgrunder och förmågor, varpå stor vikt läggs på personlig lämplighet och personkemi.

. Meriterande; Kunskap om matchning, rekrytering och marknadsföring för våra deltagare samt avdelning Arbetsmarknad.
. Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter, kommuner och privata aktörer.

Körkort B är ett krav.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!


Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
Snarast, enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2020-02-16

Upplysningar
Cornelia Svensson, Enhetschef JobbLaholm, 0430-159 06 alt 070-254 81 00

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

LSS - handläggare till Laholms kommun

Vi söker nu en LSS-handläggare till enheten LSS/ÄO i Laholms kommun. Enheten består av LSS-handläggare, biståndshandläggare och avgiftshandläggare. Myndighetsavdelningen i Laholm arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänstens samtliga verksamhetsområden såsom barn, unga och familj, familjerätt, missbruk, psykiatri, försörjningstöd, äldreomsorg och funktionsnedsatta. I utredningsarbetet arbetar vi med att den enskilde skall vara medskapande i sin utr... Visa mer
Vi söker nu en LSS-handläggare till enheten LSS/ÄO i Laholms kommun. Enheten består av LSS-handläggare, biståndshandläggare och avgiftshandläggare.

Myndighetsavdelningen i Laholm arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänstens samtliga verksamhetsområden såsom barn, unga och familj, familjerätt, missbruk, psykiatri, försörjningstöd, äldreomsorg och funktionsnedsatta. I utredningsarbetet arbetar vi med att den enskilde skall vara medskapande i sin utredning och i hur behoven skall kunna tillgodoses. Det finns en väl utbyggd öppenvård som vi har ett nära samarbete med.

Vi har ett nära ledarskap och få medarbetare per enhetschef.

Arbetsuppgifter
I ditt arbete inom området för personer med funktionsnedsättning, kommer du att utreda behov och följa upp insatser till personer som ansöker om stöd enligt Lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL) där vi regelbundet deltar på SIP (samordnad individuell plan) och nätverksmöten. Du blir en del av ett glatt och kompetent gäng där vi månar om varandra och en god arbetsmiljö.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning. Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och handläggning är meriterande. Du ska ha kunskaper inom tillämplig lagstiftning och din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är god. Du är flexibel, engagerad och har ett genuint intresse för att arbeta med brukarna och deras nätverk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du som person vill vara med och utveckla och skapa god kvalité.

B-körkort krävs.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.

Anställningsform
Heltid, tillsvidare

Tillträdesdag
2019-09-01 eller enligt överenskommelse.

Lön
Individuell lönesättning.

Upplysningar
Carina Haglund, Enhetschef, 0430-265 91. Semester vecka 28,29 och 30.
Klara Hansson Victorin, LSS handläggare 0430-266 89

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0430-150 00.

Sista ansökningsdag
2019-07-28

Övriga upplysningar
Utdrag ur polisens belastningsregister kan komma att begäras vid anställning men ska inte skickas med ansökan. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden

Till annonsförsäljare
Laholms kommun önskar för närvarande ingen ytterligare annonsering av denna tjänst

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Alkohol - och tobakshandläggare till miljökontoret i Laholms kommun

Arbetsplatsen Laholms kommun söker nu en Alkohol- och tobakshandläggare till miljökontoret. På miljökontoret arbetar 17 personer med miljöskydd, lantbrukstillsyn, hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak samt samhällsplaneringsfrågor. Arbetsuppgifter Tjänsten innefattar handläggning och utredningsfrågor vid tillståndsförfarandet för serveringstillstånd och tobakstillstånd, handläggning av anmälan om försäljning av folköl, e-cigaretter och vissa receptfr... Visa mer
Arbetsplatsen
Laholms kommun söker nu en Alkohol- och tobakshandläggare till miljökontoret. På miljökontoret arbetar 17 personer med miljöskydd, lantbrukstillsyn, hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak samt samhällsplaneringsfrågor.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar handläggning och utredningsfrågor vid tillståndsförfarandet för serveringstillstånd och tobakstillstånd, handläggning av anmälan om försäljning av folköl, e-cigaretter och vissa receptfria läkemedel, samt tillsyn av dessa. Avge yttranden till Spelinspektionen kan också förekomma. Expediering av fakturor och utgående handlingar. Medverka vid uppdateringar av styrdokument. Dessutom föredragning i miljö- och byggnadsnämnden av beslutsärenden rörande alkohol- och tobak.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning mot ekonomi/ juridik/ statsvetenskap eller annan inriktnings som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av handläggning av serveringstillstånd och tillsyn av dessa, är detta mycket meriterande.

Noggrannhet, flexibilitet och känsla för service och gott bemötande är egenskaper som är värdefulla i arbetet. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga och ha hög kommunikativ förmåga. Du ska ha en god förmåga att kunna uttrycka dig klart i både tal och skrift. Datorvana är ett krav. På kontoret använder vi oss av ärendehanteringssystemet AlkT. Har du kunskap i AlkT är detta meriterande. Du klarar av att växla arbetstempo och prioritera mellan arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättningen. B-körkort är ett krav.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform
Tillsvidare från 2019-08-01. Heltid

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Patrik Eriksson, Miljöchef, 0430-152 46.
Per Håkan Persson, Alkohol- och tobakshandläggare, 0430-26565

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000

Sista ansökningsdag
2019-06-21

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre