Lediga jobb som Controller i Laholm

Se lediga jobb som Controller i Laholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Laholm som finns hos arbetsgivaren.

Controller/Ekonom 50%

Ansök    Sep 3    Bemannia AB (Publ.)    Controller
Uppdraget omfattar ca 20 timmar per vecka och sträcker sig till och med december. Som controller/ekonom blir du en nyckelperson i arbetet med budget, uppföljning och ekonomiska beräkningar för skolans olika verksamheter. Vi söker dig med god erfarenhet av kommunal ekonomi – gärna med bakgrund inom skola – som vill ta dig an ett självständigt och meningsfullt uppdrag med start snarast.) Om uppdraget Vi söker en controller/ekonom för ett uppdrag på 50% (ca... Visa mer
Uppdraget omfattar ca 20 timmar per vecka och sträcker sig till och med december. Som controller/ekonom blir du en nyckelperson i arbetet med budget, uppföljning och ekonomiska beräkningar för skolans olika verksamheter. Vi söker dig med god erfarenhet av kommunal ekonomi – gärna med bakgrund inom skola – som vill ta dig an ett självständigt och meningsfullt uppdrag med start snarast.)
Om uppdraget
Vi söker en controller/ekonom för ett uppdrag på 50% (ca 20h/veckan). Uppdraget syftar till att täcka upp under rekryteringen av ordinarie personal och avser starta snarast och ska pågå till och med december. Arbete sker tills största del på plats i kundens lokaler i Laholm. 
Dina arbetsuppgifter
Arbetets primära uppgifter syftar till ekonomiprocesser inom skola - att självständigt stödja vid uppföljning med rektorer, uträkning av skolpeng, programpriser (gymnasiet) och framtagande av budget.

Dina kvalifikationer
Erfarenhet av kommunal ekonomi, budget, analys m.m.

Meriterande 
Meriterande med erfarenhet från ekonomiprocesser inom skola (för- och grundskola, gymnasieskola, Vuxenutbildning).

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 sep.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonomicontroller sökes till Stabsenheten, Laholms kommun

Ansök    Maj 19    Laholms kommun    Controller
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme


Samhällsbyggnads-, kultur och folkhälsoförvaltningen (SKF) är en av landets bredaste och mest diversifierade förvaltningar och omfattar sju enheter (Räddningstjänst, Miljöenheten, Plan-och byggnadsenheten, Tekniska enheten, Måltidsenheten, Kulturenheten och Fritidsenheten) samt en Förvaltningsstab. Vår målsättning är att vara en framåtlutad, förändringsbenägen och serviceinriktad förvaltning som hålls samman av vårt gemensamma utvecklingsarbete och vår strävan att skickliggöra varandra i våra respektive professioner. På SKF arbetar vi i ett högt tempo med den bredaste palett av kommunala uppgifter vilket ställer krav på våra medarbetade att se utanför sina respektive verksamheter för att bidra till en helhet inom förvaltningen. I vår verksamhet svarar vi mot tre politiska nämnder: Samhällsbyggnadsnämnden, Kultur- & folkhälsonämnden samt jävsnämnden.

Stabens arbete syftar till att stödja hela förvaltningens arbete med en effektiv administration med högsta möjliga rättssäkerhet och kvalitet. I detta ingår nämndsadministration, ekonomiplanering och uppföljning, digitalisering, fakturahantering, utredningsarbete mm. Staben består av nio personer som arbetar mot samhällsbyggnadsnämnden och kultur- och folkhälsonämnden samt förvaltningens sju enheter.



Om tjänsten
Välkommen till en nyckelroll i en förvaltning under utveckling! 

Din viktigaste uppgift är att utveckla och driva arbetet på förvaltningen framåt genom att analysera samband mellan siffror och verksamhet.

I detta arbete är din förmåga till helhetssyn, och viljan att förmedla denna, avgörande.

I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för klassiska ekonomicontrolleruppgifter så som
- Månatlig budgetuppföljning av enheter inklusive uppföljning av externt finansierade projekt
- Samordning och uppföljning av förvaltningens fakturaflöde
- Fakturahantering för stab och ledning
- Uppföljning av avtal inom förvaltningen
- Ekonomisk rådgivning och kundtjänst inom förvaltningen
- Representera förvaltningen i kommunens upphandlings- och inköpsråd samt ekonomnätverk.
- Utredningar

Är du den vi söker?
Vi tror att för att trivas hos oss skall du tycka om stödja verksamheten genom att skapa struktur och tydlighet i samverkan med chefer och tjänstemän inom förvaltningen.

För rollen krävs universitetsexamen från ekonomprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då rollen innehåller inslag av systemförvaltning och systemadministration är ett intresse av, och en fallenhet för, digitala system en fördel.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och/eller som ekonomicontroller.
Meriterande är även kunskaper och erfarenhet av systemförvaltning samt erfarenhet av uppföljningssystemet QlickSense.

Om anställningen
Preliminära intervjudatum är 11-12/6

Antal tjänster: 1

1/8 eller efter överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Redovisningsansvarig sökes till Laholms kommun

Ansök    Jan 10    Laholms kommun    Controller
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme


Ekonomienheten har uppdraget att leda, samordna och utveckla kommunens ekonomi- och verksamhetsstyrning samt hanteringen av ekonomiadministrationen för kommunstyrelsens förvaltning.



Arbetsplatsen
Du kommer att vara en del av kommunstyrelsens förvaltning direkt underställd redovisningschef.

Enheten består både av ekonomer och ekonomiassistenter. Tillsammans med kollegerna ger du stöd och service till hela kommunen i redovisningsfrågor inom drift så väl som investeringar. Tjänsten redovisningsansvarig är en nyinrättad tjänst där du kommer ges stora möjligheter att utveckla och kvalitetssäkra processerna inom redovisningsområdet.

Kommunstyrelsen leder och samordnar förvaltningen av kommunens angelägenheter och har uppsikt över övriga nämnders verksamhet.

Kommunstyrelsens förvaltnings uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning samt stöd och service av övergripande och strategiska frågor såsom ekonomi, kansli, personal, upphandling, IT, kommunikation, säkerhet, näringsliv samt planering och exploatering.

Kommunens bruttoomslutning uppgår till strax över 2,1 miljarder kronor och en omfattande investeringsbudget.

Arbetsuppgifter
Du har en nyckelroll och ett övergripande ansvar för att leda och utveckla processerna inom redovisning. Du ansvarar för att kommunens redovisning är rättvisande och uppfyller lagar, riktlinjer och rekommendationer. I uppdraget ingår att sammanställa och säkerställa korrekta del- och årsbokslut samt koncernbokslut. Du är kommunens expert i redovisningsfrågor och blir därför en naturlig diskussionspartner och stöd i dessa frågor. Du förväntas utveckla arbetssätt och processer inom redovisningsområdet samt delta i olika projekt. I rollen som redovisningsansvarig ingår även att hålla ihop arbetet med inrapportering av statistik, exploateringsredovisning, kontakt med externa parter som t.ex. revisorer, skatteverket i moms och skattefrågor och olika myndigheter.  

Du kommer även att ingå i kommunens ekonomnätverk med centrala ekonomer och förvaltningsekonomer från kommunens fyra förvaltningar. Nätverket arbetar tillsammans i olika ekonomiska frågor, exempelvis intern kontroll mm och träffas regelbundet under året. I ekonomnätverket ingår även redovisningschef.

Kvalifikationer
Du har en ekonomisk bakgrund med en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi. Du har flerårig erfarenhet av liknande arbete inom kommunal verksamhet. Du har tidigare arbetat inom en politiskt styrd organisation och har erfarenhet av kommunalt redovisningsarbete. Du är analytisk, strukturerad, kommunikativ och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har integritet och förmåga att skapa goda relationer och stort förtroende.

Vi söker dig som är flexibel i ditt arbetssätt och trivs i en miljö där du arbetar brett. Vidare läggs stor vikt av både personlig lämplighet och social kompetens.

Vi vill att du bifogar CV till din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Antal tjänster: 1

Tillträde enligt överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Verksamhetscontroller till kommunstyrelsens förvaltning, Laholms kommun

Ansök    Mar 28    Laholms kommun    Controller
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme




Beskrivning
Tjänsten är placerad på kanslienheten som är en del av kommunstyrelsens förvaltning och har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp styrelsens beslut.

På kanslienheten arbetar jurist, kommunsekreterare, registrator, arkivarie och arkivassisten, informationssäkerhetssamordnade samt kontorsservice med kontorsföreståndare och kontorsvaktmästare. Närmaste chef är kanslichef.

Arbetsuppgifter
Som Verksamhetscontroller blir du en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när kommunen fortsätter att utvecklas. Huvudsakligen kommer du stödja kommunstyrelsen i planering, uppföljning och analys av verksamheten. Du kommer jobba nära förvaltningens chefer och styrelsens förtroendevalda. Dina uppdrag blir varierande både i komplexitet och omfattning. Det kan gälla alltifrån att besvara remisser och motioner, genomföra fördjupade utredningar, intern kontroll, uppföljning och utvärdering av kommunstyrelsens mål och beslut, ta fram strategier för att utveckla våra verksamheter till att leda/delta i kommunövergripande projekt. Du kommer att leda det kommunövergripande nätverket för planering och uppföljning.

Det är viktigt för oss att vi arbetar som ett team på enheten och hjälps åt med arbetsuppgifter vid behov.

Kvalifikationer
Du ska ha relevant högskoleutbildning. Du har arbetat inom kommunsektorn och har
förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Då kanslienheten bereder ärenden som beslutas av kommunstyrelse och kommunfullmäktige måste du snabbt kunna sätta dig in i nya frågor. Vi söker dig som är strukturerad, har en problemlösande och hög språklig förmåga. Med strukturerad menas att du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och att du håller tidsramar. Du ska ha förmåga att analysera och bryta ner komplexa frågor och komma med förslag på lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att ha ett eget driv i arbetet, ta initiativ och ta stort eget ansvar. Du ska kunna ta fram väsentliga fakta, analysera samband och utarbeta underlag för beslut. Det krävs att du har god förmåga att formulera dig väl både i tal och skrift i det svenska språket.

Villkor
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras in inför anställning.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Budget- och uppföljningsansvarig till Laholms kommun

Ansök    Okt 16    Laholms kommun    Budgetplanerare
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme




Du kommer att vara en del av kommunstyrelsens förvaltning direkt underställd ekonomichef/stf kommunchef.

Ekonomichef/stf kommunchef är chef för åtta personer där du kommer att vara en av dessa. Tjänsten budget- och uppföljningsansvarig är en nyinrättad tjänst där du kommer ges stora möjligheter att utveckla och driva dessa två ekonomiprocesser.

Kommunstyrelsen leder och samordnar förvaltningen av kommunens angelägenheter och har uppsikt över övriga nämnders verksamhet.

Kommunstyrelsens förvaltnings uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning samt stöd och service av övergripande och strategiska frågor såsom ekonomi, kansli, personal, upphandling, IT, kommunikation, säkerhet, näringsliv samt planering och exploatering. Ekonomichefen/stf kommunchef ansvarar för ekonomi, kansli, IT, kommunikation och upphandling.

Kommunens bruttoomslutning uppgår till strax över 2,1 miljarder kronor och en omfattande investeringsbudget.

Om tjänsten
Du har en nyckelroll och ett övergripande ansvar för att leda och utveckla den kommunövergripande budget- och uppföljningsprocessen. Du ansvarar för kommunens strategiska planering vad avser ekonomiska förutsättningar på kort och lång sikt samt verkar för en god ekonomisk hushållning i kommunen. Du kommer att stärka kommunstyrelsens uppsiktsplikt genom att skapa en löpande sammanställning till kommunstyrelsen över det prognosticerade läget. Du kommer operativt arbeta tillsammans med ekonomichef/stf kommunchef med framtagande av årsredovisning, budgetuppföljningar och kommunens budget. Du tar även ansvar för kommunens resursfördelningsmodell.

Du kommer att bistå ekonomichefen/stf kommunchef i kontakten med förvaltningschefer, förvaltningsekonomer och andra intressenter där du kommer leda utan att vara chef och därmed är ditt ledarskap viktigt. Du kommer även att ingå i och ha ansvar för kommunens ekonomnätverk med centrala ekonomer och förvaltningsekonomer från kommunens fyra förvaltningar. I ekonomnätverket ingår redovisningschef och nio andra ekonomer.

Är du den vi söker?
Du har en ekonomisk bakgrund med en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi. Du har flerårig erfarenhet av liknande arbete inom kommunal verksamhet. Du har tidigare arbetat inom en politiskt styrd organisation och har erfarenhet av kommunalt budget- och uppföljningsarbete. Du är analytisk, strukturerad, kommunikativ och har ett konsultativt förhållningssätt.

Du har integritet och förmåga att skapa goda relationer och stort förtroende. Har du dessutom kunskaper i systemet för kommunalekonomisk utjämning, kommunala pensionssystem och olika resursfördelningsmodeller är detta meriterande.

Stor vikt i bedömningen kommer läggas vid personlig lämplighet och social kompetens som bedöms kunna stärka och utveckla kommunens ekonomnätverk och andra intressegrupper

Om anställningen
Antal tjänster: 1

Enligt överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Vikarierande Verksamhetscontroller sökes till Laholms kommun

Ansök    Nov 3    Laholms kommun    Controller
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott bemötande




Samhällsbyggnads- kultur- och folkhälsoförvaltningen är en nybildad förvaltning som arbetar mot två politiska nämnder; samhällsbyggnadsnämnden och kultur- och folkhälsonämnden.

Verksamhetsområdet är mycket brett och innefattar sju enheter och en stab. De enheter som arbetar mot samhällsbyggnadsnämnden är; Räddningstjänst, Miljöenhet, Plan- och byggnadsenhet, samt Tekniska enheten, som bla. innefattar Gata/park, fordon/transport och avfallsverksamheten. De som arbetar mot kultur- och folkhälsonämnden är; Måltidsenheten, Kulturenheten och Fritidsenheten.

Beskrivning
Är du analytisk och brinner för att utveckla och följa upp resultat? Nu söker vi på Laholms kommun en verksamhetscontroller till Samhällsbyggnads-kultur- och folkhälsoförvaltningen som vill vara med och bidra i verksamhetens fortsatta förrändringsresa när vår ordinarie verksamhetscontroller är föräldraledig.

Arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetscontroller är du en del av förvaltningens stab, tillsammans med stabschef, två nämndssekreterare, förvaltningsekonom, ekonomicontroller, registrator, verksamhetsutvecklare och administratör. Du rapporterar till stabschefen. Stabens arbete syftar till att skapa handlingskraft inom förvaltningen genom att stötta verksamheterna i deras service till invånarna samt att säkerställa att förvaltningen uppfyller sina uppdrag och når sina mål. Stabens funktion är att skapa en struktur och erbjuda stöd för att avlasta, kvalitetssäkra och samordna de krav som ställs på förvaltningen i stort.

Som verksamhetscontroller arbetar du i tätt samarbete med både stabschef, förvaltningschef och ekonomicontroller. Tillsammans med staben ligger det i ditt uppdrag att serva förvaltningen, och nämnderna med beslutsunderlag.

Du ansvarar även för uppföljning av beslutade mål, nyckeltal och effekter inom förvaltningens enheter.

Du samordnar, utvecklar och kvalitetssäkrar arbetet med verksamhetens rapporteringar i samband med hel- och delårsavstämningar, intern kontroll, nämndsplan och verksamhetsplan. Du är ansvarig för processen kring verksamhetsuppföljning och analys av resultat. Du håller i den årliga uppföljningen och utvärderingen av kvalitetsdeklarationer och styrdokument. I vissa sammanhang förekommer administrativa uppgifter som sammanställning av statistisk, handlingar mm.

Du fungerar som processledare i vissa av verksamhetens större utrednings- och/eller förändringsprojekt där andra medarbetare svarar för detaljkompetens och sakkunskap.

Kvalifikationer
Du har en lämplig examen från högskola/universitet, inom ett av arbetsgivaren bedömt relevant utbildningsområde. Du har god erfarenhet av offentlig förvaltning och har erfarenhet av att skriva tjänsteskrivelser, beredningar och/eller utredningar.

Du är självständig, driven och har förmågan att skifta mellan ett helhets- och detaljperspektiv.

Du är analytisk, flexibel och lyhörd för verksamhetens behov. Du uppskattar tydlig kommunikation och drivs av att skickliggöra andra i sina uppdrag.

Vi ser att du har erfarenhet av verksamhetsuppföljning och/eller processledning, gärna inom offentlig förvaltning.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Villkor
Föräldravikariat under ordinarie befattningshavares frånvaro.

Tillträde enligt överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Ekonom sökes till Socialtjänsten på Laholms kommun

Ansök    Maj 8    Laholms kommun    Controller
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme


Hälsning från din blivande chef

Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt! Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och drivet team – så välkommen till oss!

Här arbetar många olika professioner som ekonomer, kvalitetsutvecklare, projektledare medicinskt ansvarig sjuksköterska, lokal -och säkerhetsstrateg, systemansvariga, nämndsekreterare, registrator som stöd till hela förvaltningen. Vi finns i det fina Stadshuset i Laholm och arbetar även på distans.



”Glädje, Mod, Delaktighet, Engagemang och Gott föredöme”
Detta är vår värdegrund som vi utgår ifrån när vi tillsammans utvecklar verksamheten med helhetsperspektiv.

Nu har du chansen att få vara med och bidra i en utvecklingsfas där du i din nya roll kommer att medverka till att verksamheten ger största möjliga nytta för invånare i Laholm.

Om tjänsten
Arbetsuppgifter:
Ditt arbete är både strategisk och operativt, med en roll att driva, utveckla och leda arbetet framåt och där du får möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade kollegor.

Du drivs och motiveras av att bidra till utveckling genom att analysera samband mellan siffror och verksamhet, där du har förmågan med ett helhetsperspektiv. Tjänsten verksamhetsanalys, budgetering, bokslut, prognoser, uppföljningar, nyckeltal och utvecklingsarbete. Arbetet sker i nära samarbete och med övriga ekonomer, ledningsgrupp och stödfunktion till övriga chefer.
Socialförvaltningen i Laholm omfattar samtliga delar inom socialtjänsten, Individ och Familj, Äldreomsorg, Funktionsstöd och Kommunal Hälso&sjukv;ård.

Funktionen har sin formella anställning inom Socialtjänstens Kvalitets- och utvecklingsavdelning, där du ingår tillsammans med övriga ekonomer, kvalitetsutvecklare med flera professioner. Du ingår också i kommunens gemensamma ekonominätverk.

Är du den vi söker?
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi.

Du besitter den erfarenhet och kompetens som krävs för att förstå området och leda utvecklingen framåt.

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig eller skattefinansierad verksamhet.

Du har god förmåga till kommunikation och samarbete, samt engagemang och förmågan att driva projekt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Antal tjänster: 1

Tillträde enligt överenskommelse

Intervjuer sker 12/6 och 13/6 fysiskt eller digitalt.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Maj 25    Lokal Bemanning Sverige AB    Controller
Sparbanken Boken Vi är en sparbank med stark lokal förankring och 13 anställda fördelade på våra två kontor i Skånes Fagerhult och Hishult. Det innebär att varje medarbetare är en nyckelperson som bidrar till vår framgång. Vi har en stark tillväxt med ett inflöde av kunder på både privat- och företagssidan. Under flera av de senaste åren har Svenskt Kvalitetsindex i sin bankmätning konstaterat att Sparbankerna har Sveriges nöjdaste privat- och företagskun... Visa mer
Sparbanken Boken
Vi är en sparbank med stark lokal förankring och 13 anställda fördelade på våra två kontor i Skånes Fagerhult och Hishult. Det innebär att varje medarbetare är en nyckelperson som bidrar till vår framgång. Vi har en stark tillväxt med ett inflöde av kunder på både privat- och företagssidan.
Under flera av de senaste åren har Svenskt Kvalitetsindex i sin bankmätning konstaterat att Sparbankerna har Sveriges nöjdaste privat- och företagskunder. Det är ett tydligt kvitto på att vår höga ambitionsnivå och våra medarbetares fantastiska insatser ger resultat!
Sveriges cirka 60 sparbanker har något som är alldeles unikt och som vi har med oss sedan den första Sparbanken bildades 1820; Vår verksamhet är lokal. Våra kontor finns runt omkring i landet på små och medelstora orter. Genom Sparbankens samarbete med Swedbank är vi dessutom med i utveckling av ny teknik samt nya produkter och tjänster som snabbt kommer våra kunder till gagn.
Under 2024 kommer Kerstin som arbetar som ekonomiansvarig på banken att gå i pension och därför påbörjar vi nu i god tid arbetet med att hitta hennes ersättare.
För mer information om verksamheten, se www.sparbankenboken.se
Rollen som Ekonomiansvarig
Som ekonomiansvarig kommer du att hantera i princip samtliga delar som har med bankens interna ekonomi att göra. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat bokföring, fakturering, fakturabetalning, likviditetsuppföljning, budget, delårsrapporter och årsredovisning.
I linje med vår ekonomipolicy ska banken ha en uthållig lönsamhet som ger handlingsfrihet, stabilitet, trygghet och konkurrenskraft och som säkerställer att banken nu och i framtiden ska kunna bedriva en verksamhet med förtroende från allmänhet, tillsynsmyndigheter och andra intressenter.
En viktig del i rollen är att lämna externa rapporter till myndigheter i allmänhet och Finansinspektionen i synnerhet. Du ansvarar för att banken upprätthåller en god intern kontroll och riskhantering. Vi är verksamma i en bransch som följer ett omfattande regelverk vilket kräver systematik, planering och ständig anpassning från vår sida. En utmaning som vi delvis hanterar genom ett nära samarbete med andra lokala sparbanker.
Du kommer att arbeta kontorstider med viss flexibilitet och har möjlighet att välja om du vill ha kontorsplats i Hishult eller Skånes Fagerhult.
Din profil
Arbetslivserfarenhet inom ekonomi är ett krav, men du behöver ingen bakgrund inom bank. Vi ser helst att du har arbetat både med löpande bokföring, ekonomisk planering, analys och rapportering. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift samt har B-körkort.
Vi söker dig som trivs med engagerade kollegor, humor, ett bitvis högt tempo och att ingå i ett starkt team som stöttar och utmanar varandra. Vi erbjuder en roll med ett brett ansvarsområde inom ekonomi och en verksamhet som värderar ordning och reda!
Du som inte har erfarenhet från bank kommer att få mycket stöd från erfarna kollegor och en grundlig introduktion och överlämning från nuvarande ekonomiansvarig för att växa in i rollen.
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start under hösten. Du blir anställd av Sparbanken Boken (inte av Lokal Bemanning). I din anställning omfattas du av kollektivavtal med Finansförbundet.
Rekryteringen
Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall stödjer Sparbanken Boken i genomförandet av rekryteringen. Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020.
Syftet med rekryteringsprocessen är att ge möjlighet till ömsesidig förståelse och successivt erbjuda ett bra beslutsunderlag för de som följer med på resan. Kontakter och ansökningar hanteras mycket diskret. Referenser kontaktas endast i sista fasen av rekryteringsprocessen, efter klartecken från dig.
Din ansökan registrerar du senast 2023-06-18 via www.lokalbemanning.se Visa mindre

Controller till Socialtjänsten i Laholm

Ansök    Jul 6    Laholms kommun    Controller
Nu söker vi på Laholms kommun en Controller till Socialtjänsten. Nu har du chansen att få vara med och bidra i en utvecklingsfas där du i din nya roll kommer att få arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter. Du ska genom ditt uppdrag bidra till att verksamheten ger största möjliga nytta för invånare i Laholm. Om Laholms kommun I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i s... Visa mer
Nu söker vi på Laholms kommun en Controller till Socialtjänsten.

Nu har du chansen att få vara med och bidra i en utvecklingsfas där du i din nya roll kommer att få arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter.
Du ska genom ditt uppdrag bidra till att verksamheten ger största möjliga nytta för invånare i Laholm.

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.
I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.
Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter:
Ditt arbete är både strategisk och operativt, med en nyckelroll att driva, utveckla och leda arbetet framåt. Vi erbjuder dig en självständig och utvecklande roll, där du får möjlighet att arbeta i en öppen och kreativ miljö tillsammans med engagerade kollegor.

Du drivs och motiveras av att bidra till utveckling genom att analysera samband mellan siffror och verksamhet, där du har förmågan med ett helhetsperspektiv. I stora drag innebär tjänsten verksamhetsanalys, budgetering, bokslut, prognoser, uppföljningar, nyckeltal och utvecklingsarbete. Arbetet sker i nära samarbete med Ledningsgruppen, ekonomer och övriga chefer.
Funktionen har sin formella anställning inom Socialtjänstens Kvalitets- och utvecklingsavdelning, där du ingår tillsammans med övriga ekonomer, kvalitetsutvecklare mfl.
Du ingår också i kommunens gemensamma ekonomi nätverk med ekonomichef och övriga ekonomer.

Kvalifikationer:
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du har tillräcklig erfarenhet och kompetens för att förstå området och driva utveckling.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av offentlig/skattefinansierad verksamhet.
Du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga, samt engagemang och förmåga att hålla i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen till oss!
Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Kontaktperson
Marie Elm-Ågren, Kvalitets- och utvecklingschef, 0790 78 23 99
[email protected] Nås på mejl och telefon vecka 30


Fackliga kontaktpersoner
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2022-08-12
Urval sker löpande under rekryteringsprocessen..

Övriga upplysningar
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Laholms kommun söker nu en Ekonomicontroller

Ansök    Nov 28    Laholms kommun    Controller
Nu söker vi på Laholms kommun en systemintresserad ekonomicontroller till kultur- och utvecklingsförvaltningens stab Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi t... Visa mer
Nu söker vi på Laholms kommun en systemintresserad ekonomicontroller till kultur- och utvecklingsförvaltningens stab

Om Laholms kommun
Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Och vi har plats för fler!

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott bemötande.

Arbetsplatsen
Kultur- och utvecklingsförvaltningens huvuduppdrag är att ge människor förutsättningar att nå sin fulla potential. Därför arbetar vi med ett utvecklings-, samarbets- och lösningsorienterat fokus som går som en röd tråd genom hela förvaltningen

Vi har ansvar för ett brett och spännande ansvarsområde som har tre verksamhetsgrenar: frivilliga skolformer, arbetsmarknad samt kultur och fritid.

I vår organisationskultur har vi fokus på delaktighet, tillit och egenansvar inom uppföljningsprocesserna och arbetar med att optimera de administrativa processerna för att frigöra tid till verksamhetsutveckling. Vi strävar efter att hela tiden knyta våra verksamheter alltmer samman, skapa synergier och öka transparensen mellan olika funktioner. Vi ligger i framkant, försöker sätta exempel och med generositet och humor ser vi till att ha kul på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som ekonomicontroller är du en del av förvaltningens stab som i övrigt består av en förvaltningsekonom, en nämndsekreterare och en verksamhetscontroller. I din roll arbetar du med den månadsvisa ekonomiuppföljningen av varje enhet och har ett nära samarbete med både enhetschefer och verksamhetschefer. Din närmaste chef är förvaltningschefen.

I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för klassiska ekonomicontrolleruppgifter så som
- Månatlig budgetuppföljning av enheter inklusive uppföljning av externt finansierade projekt
- Samordning och uppföljning av förvaltningens fakturaflöde
- Fakturahantering för stab och ledning
- Ekonomisk rådgivning och kundtjänst inom förvaltningen
I rollen ingår också ansvara för samordning av förvaltningens samlade digitala systemförvaltning och löpande administration av förvaltningens del i kommunens ekonomisystem och beslutsstödssystem. Och du har en roll i förvaltningens krisledningsstab som dokumentationsansvarig.

Kvalifikationer
För rollen krävs universitetsexamen från ekonomprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Då rollen innehåller inslag av systemförvaltning och systemadministration är ett intresse av, och en fallenhet för, digitala system en förutsättning.

Det är meriterande om du har erfarenhret av arbete inom offentlig förvaltning och/eller som ekonomicontroller. Meriterande är även kunskaper och erfarenhet av systemförvaltning samt erfarenhet av uppföljningssystemet QlickSense. Är du dessutom en ninja på excel som har vana av att lära andra använda pivotabeller eller liknande så stärker det din ansökan.

Då du är anställd direkt under förvaltningschefen krävs det att du är självgående, engagerad och lösningsorienterad. Stabens dubbla roll som stöttande och kontrollerande kräver självdistans, ödmjukhet, ett coachande förhållningssätt och att du drivs av att få andra omkring dig att lyckas med sina uppdrag.

Då vi är en tight grupp som arbetar nära varandra kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet och förmåga att bidra till gruppen.

Anställningsform
Tillsvidareanställning - heltid

Tillträdesdagen
2023-03-01 eller snarast därefter som möjligt

Lön
Enligt överenskommelse
Upplysningar
Andreas Meimermondt, Förvaltningschef, 0765-167 903
Narcisa Duranovic, Förvaltningsekonom, 0702-872 367

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2022-12-14
Intervjuer är planerade till den 21:a samt 22:a december.

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan i stället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid
anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Controller till Socialtjänsten i Laholm

Ansök    Jun 1    Laholms kommun    Controller
Nu söker vi på Laholms kommun en Controller till Socialtjänsten. Nu har du chansen att få vara med och bidra i en utvecklingsfas där du i din nya roll kommer att få arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter. Du ska genom ditt uppdrag bidra till att verksamheten ger största möjliga nytta för invånare i Laholm. Om Laholms kommun I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i s... Visa mer
Nu söker vi på Laholms kommun en Controller till Socialtjänsten.

Nu har du chansen att få vara med och bidra i en utvecklingsfas där du i din nya roll kommer att få arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter.
Du ska genom ditt uppdrag bidra till att verksamheten ger största möjliga nytta för invånare i Laholm.

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.
I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.
Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter:
Ditt arbete är både strategisk och operativt, med en nyckelroll att driva, utveckla och leda arbetet framåt. Vi erbjuder dig en självständig och utvecklande roll, där du får möjlighet att arbeta i en öppen och kreativ miljö tillsammans med engagerade kollegor.

Du drivs och motiveras av att bidra till utveckling genom att analysera samband mellan siffror och verksamhet, där du har förmågan med ett helhetsperspektiv. I stora drag innebär tjänsten verksamhetsanalys, budgetering, bokslut, prognoser, uppföljningar, nyckeltal och utvecklingsarbete. Arbetet sker i nära samarbete med Ledningsgruppen, ekonomer och övriga chefer.
Funktionen har sin formella anställning inom Socialtjänstens Kvalitets- och utvecklingsavdelning, där du ingår tillsammans med övriga ekonomer, kvalitetsutvecklare mfl.
Du ingår också i kommunens gemensamma ekonomi nätverk med ekonomichef och övriga ekonomer.

Kvalifikationer:
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du har tillräcklig erfarenhet och kompetens för att förstå området och driva utveckling.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av offentlig/skattefinansierad verksamhet.
Du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga, samt engagemang och förmåga att hålla i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen till oss!
Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Kontaktperson
Marie Elm-Ågren, Kvalitets- och utvecklingschef, 0790 78 23 99

Fackliga kontaktpersoner
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2022-06-15
Urval sker löpande under rekryteringsprocessen.
Prel tider för intervju 28/6, 29/6, 30/6 fysiskt eller digitalt via teams.

Övriga upplysningar
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Controller med produktionsfokus

Ansök    Feb 5    Empleo Ljungby AB    Controller
Till vårt kundföretag Ekamant i Markaryd söker vi nu Controller med produktionsfokus. Ekamant är en av världens mest erfarna tillverkare av slipmaterial och erbjuder en innovativ och kompetent arbetsmiljö på global nivå! Ekamant erbjuder ett intressant och utmanande jobb i en positiv tillväxtfas. Du bidrar aktivt med utveckling och analys av företagets ekonomiska läge samt med förslag till förändringar och förbättringar inom verksamheten. Läs gärna mer om... Visa mer
Till vårt kundföretag Ekamant i Markaryd söker vi nu Controller med produktionsfokus.
Ekamant är en av världens mest erfarna tillverkare av slipmaterial och erbjuder en innovativ och kompetent arbetsmiljö på global nivå!
Ekamant erbjuder ett intressant och utmanande jobb i en positiv tillväxtfas. Du bidrar aktivt med utveckling och analys av företagets ekonomiska läge samt med förslag till förändringar och förbättringar inom verksamheten.

Läs gärna mer om Ekamant på https://www.ekamant.com/
I rollen som Controller har du i huvudsak ansvar för:
Produktkalkyler och uppföljning
Lagerredovisning
Kostnadsuppföljning
Att bidra till ökad förståelse mellan produktion och lönsamhet
Delaktig i månadsbokslut, budgetarbete och finansiell rapportering
Du deltar i och leder förbättringsprojekt
Du ges en unik möjlighet att vara med och påverka din professionella och personliga utveckling och inte minst ditt arbetsinnehåll som även innebär koncerngemensamma uppdrag och internationella kontakter.
 

Din profil

Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande samt har några års erfarenhet gärna från tillverkande bolag med en internationell koncernstruktur. 
Som person är du engagerad med stark vilja att arbeta för att förbättra och utveckla företagets processer.
Du är lösningsorienterad, besitter god produktionsförståelse, är kommunikativ och en god lagspelare som gillar att samarbeta och innehar förmågan att entusiasmera och engagera människor i din omgivning.
Du är analytisk och driven i ditt arbetssätt samt van att kombinera operativt med strategiskt ekonomiarbete.

Du är mån om att sätta dig in i och förstå helheten i verksamheten och arbetar med hög noggrannhet. För att lyckas i rollen som Controller är du självklart en engagerad och lösningsorienterad person, du ställer dig positiv till förändringar och har ett flexibelt synsätt. 

I rollen bidrar du med stort engagemang och ett gott samarbete samt är förtroendeingivande, trygg och lyhörd till din omgivning.   
Självklart talar och skriver du såväl svenska som engelska.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Jeeves eller något motsvarande affärssystem och självklart i Excel.
Resor i tjänsten kan förekomma.
Du kommer ingå i Ekonomigruppen som idag består av tre personer.

Uppdraget är en direktrekrytering till Ekamant som erbjuder en tillsvidareanställning.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se


Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Markaryd
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast 28/2-2021 Visa mindre

Diab söker controller

Ansök    Jan 20    Diab AB    Controller
Vill du vara med och implementera ett nytt affärssystem? Är du en självgående person som drivs av att ta mycket eget ansvar? Gillar du en bred roll med stor flexibilitet? Då kan detta vara ditt nästa jobb! Om oss Diab är sedan 70 år tillbaka världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial åt bland annat vindkraft, marin industri, flygplanstillverkning och transportsektorn. Hos oss kommer du att bli en viktig del av ett team me... Visa mer
Vill du vara med och implementera ett nytt affärssystem? Är du en självgående person som drivs av att ta mycket eget ansvar? Gillar du en bred roll med stor flexibilitet? Då kan detta vara ditt nästa jobb!

Om oss
Diab är sedan 70 år tillbaka världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial åt bland annat vindkraft, marin industri, flygplanstillverkning och transportsektorn. Hos oss kommer du att bli en viktig del av ett team med branschledande kunskap och starkt engagemang för att göra våra kunders produkter mer konkurrenskraftiga och hållbara.

För oss handlar framgång mycket om teamwork där varje individs bidrag har samma värde. För att nå våra gemensamma mål, måste vi alla jobba tillsammans, respektera varandra och använda vår kunskap. Som en del av Diab kommer du att vara en central del av morgondagens hållbara lösningar.

Ditt nya jobb
Som controller kommer du att arbeta brett med allt ifrån projekt, implementering av nytt affärssystem till att arbeta med lönsamhets- och produktionsuppföljning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområde:

Projektleda och kvalitetssäkra aktiviteter inom finans och controlling för övergång till nytt affärssystem
Funktionsägare i affärssystemets finansmodul
Superuser inom finans och kalkyl i nytt affärssystem
Produktions- och produktivitetsuppföljning
Kvalificerat stöd till produktkalkyleringsprocessen
Delta i och driva förändringsarbeten och utvecklingsprojekt
Kvalificerat stöd till företagsledningen och produktionsledningen, såväl finansiella frågor som verksamhetsfrågor


Din profil
Vi söker dig som har minst kandidatexamen i ekonomi med inriktning controlling, ekonomistyrning eller industriell ekonomi. Vidare är du flytande i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift, och är väl bevandrad i de olika programmen inom MS Office.
För att trivas i och vara framgångsrik i rollen som controller är du prestigelös och är beredd att jobba både högt och lågt. Vi ser även att du är driven och ambitiös med en mycket god social förmåga. Du räds inte nya utmaningar och trivs med att utmanas i din yrkesroll. Du har lätt för att lära och angriper dina arbetsuppgifter på ett noggrant och analytiskt sätt.

Du har gillar administration och har förmåga analysera information för att återkoppla till verksamheten. Du har gedigen kompetens i affärssystem och förstår hur system/siffror hänger ihop. Du kan jobba självständigt men har samtidigt lätt för att samarbeta och kommunicera med människor på ett tydligt och konstruktivt sätt. Du trivs att arbeta i ett högt tempo i en flexibel verksamhet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb på ett internationellt företag där du har utmärkta möjligheter att växa både personligt och karriärmässigt. Delaktighet är viktigt för oss och du kommer att få möjlighet att arbeta i olika typer av projekt. Vi är en arbetsplats som fokuserar på det positiva och ser möjligheter istället för problem. Du blir del i ett team där man har en direkt och öppen kommunikation och du får möjlighet att ta initiativ och delta med en positiv attityd.

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 %, tillträde snarast. Tjänsten är placerad i Laholm. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Nelson, ekonomichef, på telefon: 0702-13 25 68.

Välkommen med din ansökan till: [email protected], senast den 14 februari 2021.

Urvalet sker löpande och annonsen kan därför stängas innan sista ansökningsdag. Märk ansökan Controller.

Välkommen med in ansökan! Visa mindre

Business Controller - som gillar svensk design och vackra utemöbler

Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå ... Visa mer
Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå gärna in på www.brafab.se




Business Controller till Brafab i Hishult


Vill du arbeta i ett framgångsrikt exportbolag med rötterna i halländska Hishult? Vill du arbeta med produkter som har en lång tradition av svensk design och i ett bolag som tillverkar vackra möbler och inredningar? Vi letar efter dig som har god förståelse för affärer och redovisning och vill vara en drivande kraft för effektivisering och förbättring. Kan det vara du? Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst och ingår i ekonomiavdelningen som består av 6 personer. Du rapporterar till bolagets CFO.


Dina främsta arbetsuppgifter:
Säkerställa kvalitet och punktlighet på den interna styrningen och den ekonomiska rapporteringen
Budgetarbete, prognoser och annan finansiell rapportering
Förse organisationen med beslutsunderlag inom produkt, kund och leverantörsstatistik
Bidra till att vidareutveckla ekonomistyrningen och rapporteringsprocesserna



Dina kvalifikationer
Du har relevant universitet/högskoleutbildning samt erfarenhet från en liknande tjänst (redovisning, controlling), gärna från ett producerande företag. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i affärssystem. Valutakunskap är ett stort plus.

Vem är du?
Du är ansvarstagande och resultatinriktad och drivs av att förbättra och effektivisera processer. Du är nytänkande med en pedagogisk ådra och god kommunikationsförmåga. Du är en välstrukturerad analytiker som är prestigelös och gillar att jobba i team men du trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse och placering i Hishult.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Brafab med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.






Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetscontroller, Laholms kommun

Ansök    Sep 11    Laholms kommun    Controller
Är du analytisk och brinner för att utveckla och följa upp resultat? Nu söker vi på Laholms kommun en verksamhetscontroller till Kultur- och utvecklingsnämnden som vill vara med och bidra i verksamhetens fortsatta förändringsresa. Beskrivning Kultur- och utvecklingsnämndens (KUN) verksamhetsområde är brett och innefattar tre avdelningar; Utbildning, Arbetsmarknad och Kultur & fritid. Utbildningsavdelningen omfattar ansvaret för gymnasiet, vuxenutbildni... Visa mer
Är du analytisk och brinner för att utveckla och följa upp resultat? Nu söker vi på Laholms kommun en verksamhetscontroller till Kultur- och utvecklingsnämnden som vill vara med och bidra i verksamhetens fortsatta förändringsresa.

Beskrivning
Kultur- och utvecklingsnämndens (KUN) verksamhetsområde är brett och innefattar tre avdelningar; Utbildning, Arbetsmarknad och Kultur & fritid.

Utbildningsavdelningen omfattar ansvaret för gymnasiet, vuxenutbildningen och kulturskolan. Arbetsmarknadsavdelningen omfattar ansvaret för daglig verksamhet, arbetsmarknadsinsatser, Jobb Laholm och Vägledningscentrum. Avdelningen för Kultur & fritid omfattar ansvaret för våra bibliotek, föreningar, fritid, kultur, Turistbyrå och destinationsutveckling.

Kultur- och utvecklingsnämndens verksamhet kommer från och med den 1 januari 2021 att övergå till en fristående förvaltning, och i samband med det byta namn till Kultur- och utvecklingsförvaltningen.

Rollen
I rollen som verksamhetscontroller är du en del av Kultur- och utvecklingsverksamhetens stab, tillsammans med kommunsekreterare, verksamhetsekonom, ekonomicontroller och administratör. Du rapporterar till Kultur- och utvecklingsnämndens verksamhetschef.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller arbetar du i tätt samarbete med verksamhetschefen. Tillsammans med staben ligger det i ditt uppdrag att serva kultur- och utvecklingsnämnden med beslutsunderlag.

Du ansvarar även för uppföljning av beslutade mål, nyckeltal och effekter inom verksamhetens avdelningar/enheter.
Du samordnar, utvecklar och kvalitetssäkrar arbetet med verksamhetens rapporteringar i samband med hel- och delårsavstämningar, intern kontroll, nämndsplan och verksamhetsplan.
Du fungerar som processledare i vissa av verksamhetens större utrednings- och/eller förändringsprojekt där andra medarbetare svarar för detaljkompetens och sakkunskap. Denna del av tjänsten är under utveckling, vilket innebär att du kommer att få möjlighet att vara med och påverka utformningen.

I rollen som verksamhetscontroller kommer du, tillsammans med verksamhetschef, verksamhetsekonom och de tre avdelningscheferna utgöra verksamhetens ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Du har en lämplig examen från högskola/universitet, inom ett av arbetsgivaren bedömt relevant utbildningsområde. Du har god erfarenhet av offentlig förvaltning och har erfarenhet av att skriva tjänsteskrivelser, beredningar och/eller utredningar.

Du är driven, har förmågan att skifta mellan ett helhets- och detaljperspektiv och tycker om en miljö med fokus på prestation. Du är analytisk, flexibel och lyhörd för verksamhetens behov. Du uppskattar tydlig kommunikation och drivs av att skickliggöra andra i sina uppdrag.

För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta självständigt i en roll som stödfunktion, med mycket ansvar och ha ett stort engagemang i det du gör.
Vi ser att du har erfarenhet av verksamhetsuppföljning och/eller processledning, gärna inom offentlig förvaltning.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Bifoga personligt brev och CV i din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Andreas Meimermondt, Verksamhetschef Kultur- och Utvecklingsnämnden, 0765-167 903

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2020-09-27
Intervjuer är beräknade att genomföras 2020-10-05 & 2020-10-06.
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Macro Design söker affärsdriven Financial Controller

Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som t.ex. rekrytering av personal m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se. För ett par år sedan var Macro Design en renodlad duschtillverkare. Men tack vare kundernas... Visa mer
Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som t.ex. rekrytering av personal m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se.

För ett par år sedan var Macro Design en renodlad duschtillverkare. Men tack vare kundernas förtroende har vi haft modet att växa. Att utveckla idéerna. Att ta hela steget in i rampljuset.

Idag är vi så mycket mer. Du kan välja bland ett flertal möblerserier - var och en med ett helt eget formspråk och personlighet. Och precis som med duscharna är varje möbel omsorgsfullt designad och utvecklad av oss här i Laholm. Vi säljer via våra kunder i Bad- och VVS-fackhandeln och vi behöver nu förstärka med en affärsdriven och proaktiv Financial Controller till vår ekonomiavdelning. Läs mer om oss på www.macro.se.
 
Dina arbetsuppgifter
Som Financial Controller kommer du att ansvara för redovisningen och rapporteringen för Macro Design AB. Du kommer att ansvara för att korrekta månads-, kvartals- och årsbokslut upprättas och rapporteras till vår VD samt till Svedbergskoncernen enligt fastställd tidplan och enligt fastlagda rutiner. Du skall proaktivt utveckla och stödja bolagets ledning i analyser och uppföljningar samt lägga fram förslag till förändringar, förbättringar och övriga åtgärder som behövs för att utveckla företaget. Rollen kan även innebära eget ansvar att driva projekt enskilt eller tillsammans med andra i organisationen.
 
Som Financial Controller ansvarar du även att den legala redovisningen sköts enligt lagar och regler gällande bl.a.:
* Framtagandet av bolagets årsredovisning och skattedeklaration
* Analysera och bedöma kreditvärdighet hos kunder, bevaka kundlimitar samt påminnelsehantering
* Moms, skatter och sociala avgifter
* Leverantörsreskontra
* Bonusberäkningar för hela företaget
* Administrativa uppgifter

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete och du kommer att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Tycker du dessutom om att arbeta i en proaktiv roll med varierande arbete är detta ett jobb för dig. Det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp. Du sitter i bolagets ledningsgrupp och ska tillsammans med ledningsgruppen utveckla Macro Designs uppsatta mål. I rollen ingår även personalansvar för vår ekonomiassistent och IT-tekniker. Ett fåtal resor till Svedbergs kontor i Dalstorp ingår i tjänsten.  
 
Din profil
För att vara intressant för tjänsten som Financial Controller förutsätter vi att du har relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av liknande arbete. Det bör ha erfarenhet av redovisning i tillverkande bolag, och det viktigaste för oss är att du är rätt person som motiveras av att stödja bolagets ledning och utveckla bolaget. Vi värderar din inställning och ditt engagemang samt din vilja att ta ansvar. Du bör därför ha både ett strategiskt och operativt förhållningssätt och förmåga att både se helheten och detaljerna. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har arbetat i Movex/M3. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.  Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du ska vara affärsdriven, engagerad, analytisk, pålitlig och samarbetsvillig. Tjänsten förutsätter att du har B- körkort
 
Anställningsform
Heltid. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning. Tid för tillträde är enligt överenskommelse.
 
Ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Macro Design, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, [email protected]. Ansök via www.humannetwork.se.  Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 17 april. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller - som gillar svensk design och vackra utemöbler

Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå ... Visa mer
Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå gärna in på www.brafab.se




Business Controller till Brafab i Hishult


Vill du arbeta i ett framgångsrikt exportbolag med rötterna i halländska Hishult? Vill du arbeta med produkter som har en lång tradition av svensk design och i ett bolag som tillverkar vackra möbler och inredningar? Vi letar efter dig som har god förståelse för affärer och redovisning och vill vara en drivande kraft för effektivisering och förbättring. Kan det vara du? Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst och ingår i ekonomiavdelningen som består av 6 personer. Du rapporterar till bolagets CFO.


Dina främsta arbetsuppgifter:
Säkerställa kvalitet och punktlighet på den interna styrningen och den ekonomiska rapporteringen
Budgetarbete, prognoser och annan finansiell rapportering
Förse organisationen med beslutsunderlag inom produkt, kund och leverantörsstatistik
Bidra till att vidareutveckla ekonomistyrningen och rapporteringsprocesserna



Dina kvalifikationer
Du har relevant universitet/högskoleutbildning samt erfarenhet från en liknande tjänst (redovisning, controlling), gärna från ett producerande företag. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i affärssystem. Valutakunskap är ett stort plus.

Vem är du?
Du är ansvarstagande och resultatinriktad och drivs av att förbättra och effektivisera processer. Du är nytänkande med en pedagogisk ådra och god kommunikationsförmåga. Du är en välstrukturerad analytiker som är prestigelös och gillar att jobba i team men du trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse och placering i Hishult.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Brafab med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.






Välkommen med din ansökan! Visa mindre