Lediga jobb som Kontorsreceptionist i Laholm

Se lediga jobb som Kontorsreceptionist i Laholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Laholm som finns hos arbetsgivaren.

Copy - Copy - AMS with address test edited1

Ansök    Jun 5    SaaS Recman AB    Kontorsreceptionist
!@#$%^&*()_+}":{:>< Ä; ö; Visa mer
!@#$%^&*()_+}":{:><

Ä; ö; Visa mindre

Sommarvikariat som administratör reception

Ansök    Dec 30    Polismyndigheten    Kontorsreceptionist
Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi en administratör med inriktning reception med placering i Laholm. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Väst Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområd... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi en administratör med inriktning reception med placering i Laholm. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Väst

Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Fyrbodal, Halland, Skaraborg, Storgöteborg och Älvsborg som tillsammans är indelade i 16 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Halland

Polisområde Halland är ett av fem polisområden i polisregion Väst med huvudsäte i Halmstad. Polisområde Halland sträcker sig över sex kommuner och är indelat i fyra lokalpolisområden: Halmstad, Falkenberg, Varberg och Kungsbacka. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör med inriktning mot reception blir du myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera, vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt och professionellt utifrån sitt ärende.

I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• utlämning av pass samt nationell id-handling
• besvara inkommande telefonsamtal och mail
• anmälningsmottagning och hantering av hittegods
• hantera skrymmande och till viss del tunga gods
• övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
• handläggning av pass/identitetskortsansökningar kan förekomma

För att kunna få en anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning med godkänt resultat samt blir godkänd på den interna utbildningen för resehandlingar. Utbildningen är två veckor heltid och kommer bestå av en vecka teori och en vecka praktik.

Tjänstgöring på annan ort inom lokalpolisområdet samt på annat lokalpolisområde i PO Halland kan förekomma när verksamheten så kräver.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• minst sex månaders arbetslivserfarenhet
• god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du även har/är:

• polisstuderande alternativt juridikstuderande
• erfarenhet av att ha arbetat i serviceyrke där du mött dina kunder personligen t.ex. inom reception, butik eller inom vården
• arbetserfarenhet från polisen eller av annan statlig verksamhet
• arbetserfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort
• svenskt B-körkort
• kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning
• erfarenhet av administrativt arbete
• språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska som du kan använda obehindrat i yrkesutövningen
• förmåga att kommunicera på teckenspråk

Personliga egenskaper

Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Uppdraget som administratör innehåller många kontaktytor och det är viktigt att du har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, strukturerad och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet.

Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet

ÖVRIGT
Arbetsort: Laholm
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid dagtid med flex, kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma
Tillträde: I början av juni
Funktion: Administratör reception
Anställningsbenämning: Administratör

Om du blir aktuell för anställning har du inte rätt till semesterledighet. Istället kommer du att få semesterersättning utbetald efter det att anställningen avslutats. Enstaka kortare ledighet med löneavdrag kan beviljas om verksamheten tillåter detta och då enligt överenskommelse med chef.

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Receptionist till Laholmshälsan

Ansök    Mar 4    Laholmshälsan AB    Kontorsreceptionist
Laholmshälsans vårdcentral har behov av sommarvikarat för att stärka upp vår bemanning i sommar och söker därför dig som vill arbeta som receptionist. Laholmshälsan är ett familjärt företag, där arbetsmiljö, patient fokus, bemötande och kvalitet är viktigt. Laholmshälsan har en mycket hög kundnöjdhet och har får toppbetyg i SKR:s patientenkät mätning. Vi har en härlig arbetsplats med gott arbetsklimat, kompetenta och trevliga kollegor, stora påverkansmöjl... Visa mer
Laholmshälsans vårdcentral har behov av sommarvikarat för att stärka upp vår bemanning i sommar och söker därför dig som vill arbeta som receptionist.
Laholmshälsan är ett familjärt företag, där arbetsmiljö, patient fokus, bemötande och kvalitet är viktigt. Laholmshälsan har en mycket hög kundnöjdhet och har får toppbetyg i SKR:s patientenkät mätning.
Vi har en härlig arbetsplats med gott arbetsklimat, kompetenta och trevliga kollegor, stora påverkansmöjligheter och snabba beslutsvägar.
Totalt är vi 17 anställda varav den störta delen arbetar på Laholmshälsans vårdcentral och resterande på Laholmshälsans företagshälsovård. Vi alltid beredda att hjälpa varandra och är kollektivavtals anslutna.
Arbetsuppgifter:
Bemanna receptionen
Bokning och registrering av patienter
Kontering av fakturor
Posthantering
Diverse köks- och IT uppgifter för att stötta verksamheten
Omfattning 100%, dvs 40 timmar per vecka.
Semestervikariatet är 7 veckor, dvs mellan v 27-33.

Vem är du?
God social och pedagogisk kompetens.
Kvalitets- och patientorienterad.
Ansvarstagande.
Flexibel.
Initiativrik och kan arbeta självständigt, samtidigt som du har lätt för att samarbeta.
Tycker om det personliga mötet, och att följa våra patienter i livets alla skeden.
Strävar efter att bidra till en god arbetsmiljö och att vara en bra arbetskamrat.

Vi erbjuder dig
En utvecklande miljö med kompetenta och engagerade kollegor.
En bra arbetsmiljö med ett gott samarbetsklimat, där utveckling och kreativitet uppmuntras.
Hos oss kan du påverka i stort och smått, såväl dina egna arbetsuppgifter som verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan, rekrytering sker löpande. Visa mindre

Administratör till Statkraft

Statkraft har över 100 års erfarenhet av att producera det världen verkligen behöver idag - förnybar energi. De producerar såväl vattenkraft som vindkraft, solkraft och gaskraft samt levererar fjärrvärme och köper och säljer energi. Med över 5000 anställda i 20 länder är de idag Europas största leverantör av förnybar energi och en global marknadsaktör inom energihandel. Statkraft är en av Sveriges största elproducenter och de är beroende av hängivna männi... Visa mer
Statkraft har över 100 års erfarenhet av att producera det världen verkligen behöver idag - förnybar energi. De producerar såväl vattenkraft som vindkraft, solkraft och gaskraft samt levererar fjärrvärme och köper och säljer energi. Med över 5000 anställda i 20 länder är de idag Europas största leverantör av förnybar energi och en global marknadsaktör inom energihandel.

Statkraft är en av Sveriges största elproducenter och de är beroende av hängivna människor som vill forma framtiden tillsammans med dem. Vi på OnePartenrGroup har fått förtroendet att hjälpa Statkraft att hitta rätt person som vill jobba heltid med administrativa uppgifter på anläggningen/kontoret vid vattenkraftverket i Laholm.

Världen behöver förnybar energi – Statkraft behöver dig. Vill du vara med och göra skillnad? Ta chansen och sök tjänsten redan idag.


Rollen
Som administratör består din dag av att hjälpa och agera i en stöttande funktion på Statkrafts kontor i Laholm. Tjänsten är en inhyrning och den som får jobbet kommer att erbjudas anställning på heltid hos oss på OnePartnerGroup Halland och vara uthyrd till Statkraft, med utgångspunkt att personen som erbjuds tjänsten övergår i anställning till kund.
Din dag kommer att bestå av flera varierande arbetsuppgifter och du har en stöttande funktion i det dagliga jobbet på kontoret. Detta innefattar bl.a. fakturahantering, att utföra beställningar och göra inköp samt administrera i system, mailhantering, post, telefon m.m. Du som administratör kommer även att organisera och ansvara över verksamhetens besökscenter, vilket till viss del innebär att vara ett ansiktet utåt för Statkraft. Då Statkraft har kontor i Ljungby kan det bli fråga om att även hjälpa till där vid behov.

På statkraft erbjuds du en verksamhet som kännetecknas av god arbetsmiljö, kompetens, ansvar och nyskapande. Statkraft är en organisation som välkomnar mångfald med hänsyn till såväl kön, ålder och kulturell bakgrund. 


Din profil/bakgrund
Som sökande till denna tjänst bör du vara administrativt lagd och får gärna ha jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du bör vara självgående och tycka om att ha många och varierande arbetsuppgifter av olika karaktär. Din systemvana bör vara god och du är van vid att jobba i olika system. Din personlighet kännetecknas av lyhördhet och positivitet där du inte får vara rädd för att fråga och sträcka ut en hjälpande hand till kollegor. I övrigt bör du vara social, orädd och ha sinne för strukturera såväl för dig som för andra.

Arbetet kräver att du har läst någon eftergymnasial utbildning, innehar B-körkort och har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Har du tidigare jobbat med dokumenthantering samt i SAP är detta meriterande.


Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Du är välkommen att skicka din ansökan via länk/hemsida redan idag. Vi frågor går det bra att kontakta
ansvarig rekryterare Niclas Arheden via [email protected] eller telefon 0734255237. Visa mindre

TopWork söker receptionist för extraarbete...

...till kund i Markaryd.   TopWork söker dig som kan arbeta extra i reception hos vår kund i Markaryd. Arbetet innebär sedvanligt receptionsarbete som att svara i telefon, svara på förfrågningar, ta emot besökare m.m. Du ska vara serviceinriktad, social och kunna tala engelska.    För att komma i fråga ska du kunna arbeta torsdagar, kl 12-16 och fredagar, kl 8-16 fram till februari månad. Det kan också bli tal om att arbeta vid behov/sjukdomar/ledigheter. ... Visa mer
...till kund i Markaryd.
 
TopWork söker dig som kan arbeta extra i reception hos vår kund i Markaryd. Arbetet innebär sedvanligt receptionsarbete som att svara i telefon, svara på förfrågningar, ta emot besökare m.m. Du ska vara serviceinriktad, social och kunna tala engelska. 
 
För att komma i fråga ska du kunna arbeta torsdagar, kl 12-16 och fredagar, kl 8-16 fram till februari månad. Det kan också bli tal om att arbeta vid behov/sjukdomar/ledigheter. 
 
Tveka inte att lämna in din ansökan så fort som möjligt då vi rekryterar löpande. 
 
Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.


TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats. Visa mindre

TopWork söker receptionist för extraarbete...

Ansök    Sep 18    TopWork Sverige AB    Kontorsreceptionist
...till kund i Markaryd.   TopWork söker dig som kan arbeta extra i reception hos vår kund i Markaryd. Arbetet innebär sedvanligt receptionsarbete som att svara i telefon, svara på förfrågningar, ta emot besökare m.m. Du ska vara serviceinriktad, social och kunna tala engelska.    För att komma i fråga ska du kunna arbeta torsdagar, kl 12-16 och fredagar, kl 8-16 fram till februari månad. Det kan också bli tal om att arbeta vid behov/sjukdomar/ledigheter. ... Visa mer
...till kund i Markaryd.
 
TopWork söker dig som kan arbeta extra i reception hos vår kund i Markaryd. Arbetet innebär sedvanligt receptionsarbete som att svara i telefon, svara på förfrågningar, ta emot besökare m.m. Du ska vara serviceinriktad, social och kunna tala engelska. 
 
För att komma i fråga ska du kunna arbeta torsdagar, kl 12-16 och fredagar, kl 8-16 fram till februari månad. Det kan också bli tal om att arbeta vid behov/sjukdomar/ledigheter. 
 
Tveka inte att lämna in din ansökan så fort som möjligt då vi rekryterar löpande. 
 
Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.


TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats. Visa mindre

Receptionist till Laholmshälsan

Ansök    Mar 9    Laholmshälsan AB    Kontorsreceptionist
Vi flyttar nu till nya lokaler och vår verksamheten har vuxit. Därför behöver vi under sommaren en receptionist som kan bemanna vår reception. Om oss: Totalt är vi 13 anställda varav hälften arbetar huvudsakligen med husläkarmottagning med och den andra hälften med företagshälsovård. Vi är alltid beredda att hjälpa varandra! Vi är kollektivavtalsanslutna. Vi har 3 läkare tillsammans med två företagssköterskor, fyra distriktssköterskor, en undersköterska/ve... Visa mer
Vi flyttar nu till nya lokaler och vår verksamheten har vuxit. Därför behöver vi under sommaren en receptionist som kan bemanna vår reception.
Om oss:
Totalt är vi 13 anställda varav hälften arbetar huvudsakligen med husläkarmottagning med och den andra hälften med företagshälsovård. Vi är alltid beredda att hjälpa varandra! Vi är kollektivavtalsanslutna.
Vi har 3 läkare tillsammans med två företagssköterskor, fyra distriktssköterskor, en undersköterska/verksamhetssamordnare, en administrativ samordnare, en ergonom, en beteendevetare och en fysioterapeut. Genom avtal har vi tillgång till arbetsterapi, psykolog, KBT- och drogterapeut, arbetsmiljöingenjör mm.
Vi är övertygade om att det finns ett starkt samband mellan goda arbetsförutsättningar för personalen och hög kund- och patientnytta där bemötandet ligger i topp. Vi ingår i vårdval Halland och har avtal med cirka 130 företag om företagshälsovård.
Arbetsuppgifter:
Bemanna receptionen
Bokning och registrering av patienter
Kontering av fakturor
Posthantering
Diverse köks- och IT uppgifter för att stötta verksamheten
Omfattning 100%, dvs 40 timmar per vecka.
Semestervikariatet är 7 veckor, dvs mellan v 26-32.

Vem är du?
God social och pedagogisk kompetens.
Kvalitets- och patientorienterad.
Ansvarstagande.
Flexibel.
Initiativrik och kan arbeta självständigt, samtidigt som du har lätt för att samarbeta.
Tycker om det personliga mötet, och att följa våra patienter i livets alla skeden.
Strävar efter att bidra till en god arbetsmiljö och att vara en bra arbetskamrat.

Vi erbjuder dig
En utvecklande miljö med kompetenta och engagerade kollegor.
En bra arbetsmiljö med ett gott samarbetsklimat, där utveckling och kreativitet uppmuntras.
Hos oss kan du påverka i stort och smått, såväl dina egna arbetsuppgifter som verksamheten. Visa mindre

TopWork söker receptionist/växeltelefonist...

Ansök    Feb 10    TopWork Sverige AB    Kontorsreceptionist
TopWork arbetar med bemanning och rekrytering. Vi vet vad arbetsgivaren vill ha och vad som krävs för att hitta rätt medarbetare. Våra kunder finns inom både privat och offentlig sektor. Vi är din trygga och personliga partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork – det lila extra! …till kund i Markaryd. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i reception? Se hit!   Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och är en effektiv ... Visa mer
TopWork arbetar med bemanning och rekrytering. Vi vet vad arbetsgivaren vill ha och vad som krävs för att hitta rätt medarbetare. Våra kunder finns inom både privat och offentlig sektor. Vi är din trygga och personliga partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork – det lila extra!

…till kund i Markaryd. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i reception? Se hit!
 
Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och är en effektiv person som tycker om att träffa nya människor. Du har lätt för att samarbeta och anser att problem är till för att lösas. Du är självgående och har en mycket hög servicekänsla. Vidare är du ansvarsfull, noggrann och ordningsam och klarar periodvis av hög arbetsbelastning. Du har god telefon- och datorvana, gärna några års yrkeserfarenhet från reception eller har arbetat med liknande uppgifter. Det kan vara genom kundkontakter, turism, hotell etc. men är inget krav. Goda kunskaper i svenska och engelska krävs, kan du fler språk så är det meriterande. Här använder man sig av växelsystemet Trio.
 
Arbetet är förlagt på dagtid, 08.00-17.00.
Tjänstens omfattning är till en början ett par veckor som kan komma att förlängas då det är ett sjukdomsvikariat.
 
Vi anställer löpande så lämna din ansökan redan i dag!


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil Visa mindre

Kontorist / Receptionist

Graviditetsvikariat Ekonomi/kontorist Hos oss får du arbeta med trevliga och kompetenta medarbetare i en mindre organisation med korta beslutsvägar. Arbetsuppgifter: I rollen som ekonom/kontorist kommer du att arbeta med: Avstämning, kund- leverantörsreskontra, utbetalningar samt diverse arbete som förekommer på kontor. Du som söker bör vara en person som kan arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga, minst utbildning på gymnasienivå med Samhäl... Visa mer
Graviditetsvikariat


Ekonomi/kontorist
Hos oss får du arbeta med trevliga och kompetenta medarbetare i en mindre organisation med korta beslutsvägar.


Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonom/kontorist kommer du att arbeta med:
Avstämning, kund- leverantörsreskontra, utbetalningar samt diverse arbete som förekommer på kontor.
Du som söker bör vara en person som kan arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga, minst utbildning på gymnasienivå med Samhäll eller ekonomisk inriktning eller motsvarande, erfarenhet av liknande arbete, god datavana, flexibel, plikttrogen, noggrann, prestigelös, sinne för siffror och goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.


Körkort är ett krav.


Halvtid 20 timmar per vecka


Tillträde: Efter överenskommelse.


Sista ansökningsdag: 20200701 Visa mindre