Lediga jobb som Registrator i Laholm

Se lediga jobb som Registrator i Laholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Laholm som finns hos arbetsgivaren.

Registrator till offentlig sektor sökes

Ansök    Mar 14    Bemannia AB (Publ.)    Registrator
Har du erfarenhet som registrator inom kommunal verksamhet och söker ett uppdrag där du får arbeta självständigt men ändå ha kollegor att samarbeta med? Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad registrator till en kommunal kund i Laholm! Om uppdraget Vi söker en registrator till en kund i Laholm. Uppdraget innebär självständigt arbete med registrering och hantering av inkommande och utgående ärenden, samtidigt som du har kollegor att bolla frågor med... Visa mer
Har du erfarenhet som registrator inom kommunal verksamhet och söker ett uppdrag där du får arbeta självständigt men ändå ha kollegor att samarbeta med? Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad registrator till en kommunal kund i Laholm!
Om uppdraget
Vi söker en registrator till en kund i Laholm. Uppdraget innebär självständigt arbete med registrering och hantering av inkommande och utgående ärenden, samtidigt som du har kollegor att bolla frågor med.
Placering: Laholm Uppdragsperiod: 1 maj – 5 september 2025 Omfattning: Heltid, 100% Arbetstid: 08.00–17.00, flextid finns
Dina arbetsuppgifter
Som registrator kommer du att:
Bemanna inkommande post och registrera samt expediera handlingar i systemen Ciceron, Ecos och Visuell styrning/Bygg-R Hantera och lämna ut offentliga handlingar enligt gällande regelverk Säkerställa att diarieföring och dokumenthantering sker korrekt och effektivt


Dina kvalifikationer
Erfarenhet av arbete som registrator inom kommunal verksamhet
Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering Kunskap i systemen Ciceron, Ecos och Visuell styrning/Bygg-R


Vill du ta nästa steg i din karriär som registrator? Skicka in din ansökan redan idag!

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 28/3 .
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Registrator sökes till Laholms kommun

Ansök    Dec 7    Laholms kommun    Registrator
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme




Om tjänsten
I rollen som registrator är du ansvarig för diairehantering av både digitala och fysiska inkommande, utgående och upprättande av handlingar i vårt system, samt viss gallring och arkivering.

Du är ett stöd till verksamheten i frågor som registrering, begäran av handlingar mm och har kontakter med både allmänhet och verksamhet.
I arbetet ingår visst utredningsarbete och uppdrag som PUS (personuppgiftsamordnare).
Du har ett utvecklingsfokus och deltar gärna i arbete med såväl fysiska som automatiserade processer.
Rollen har sin formella anställning inom Kvalitets- och utvecklingsavdelningen, där du ingår tillsammans med bland annat övriga kvalitetsutvecklare, ekonomer, nämndssekreterare, lokal-och säkerhetsstrateg

Är du den vi söker?
Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom samhällsvetenskap, juridik eller annan jämbördig utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig tex eftergymnasial registatorutbildning samt goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.

* Erfarenhet från offentlig förvaltning, kunskaper i lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registerfunktion.
* Goda kunskaper av olika IT-system.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Du har har god pedagogisk- och kommunikations förmåga, är serviceinriktad och noggrann. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Hälsning från din blivande chef

Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt! Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och drivet team – så välkommen med din ansökan!

Om anställningen
Antal tjänster: 1,0

Prel tider för intervju 16/1 och 17/1 fysiskt eller via teams

Tillträde enligt överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre

Vikarierande registrator sökes till Laholms kommun

Ansök    Nov 3    Laholms kommun    Registrator
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sit... Visa mer
Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. 

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott bemötande




Samhällsbyggnads- kultur- och folkhälsoförvaltningen är en nybildad förvaltning som arbetar mot två politiska nämnder; Samhällsbyggnadsnämnden och Kultur- och folkhälsonämnden.

Verksamhetsområdet är mycket brett och innefattar sju enheter och en stab. De enheter som arbetar mot Samhällsbyggnadsnämnden är; Räddningstjänst, Miljöenhet, Plan- och byggnadsenhet, samt Tekniska enheten, som bla innefattar Gata/park, fordon/transport och avfallsverksamheten. De som arbetar mot Kultur- och folkhälsonämnden är; Måltidsenheten, Kulturenheten och Fritidsenheten.

Beskrivning
I rollen som registrator är du en del av förvaltningens stab, tillsammans med stabschef, två nämndssekreterare, förvaltningsekonom, ekonomicontroller, verksamhetscontroller, verksamhetsutvecklare och administratör. Du rapporterar till stabschefen. Stabens arbete syftar till att skapa handlingskraft inom förvaltningen genom att stötta verksamheterna i deras service till invånarna samt att säkerställa att förvaltningen uppfyller sina uppdrag och når sina mål. Stabens funktion är att skapa en struktur och erbjuda stöd för att avlasta, kvalitetssäkra och samordna de krav som ställs på förvaltningen i stort.

Arbetsuppgifter
Som registrator kommer du att arbeta med digital och fysisk post, registrering, kvalitetssäkring, expediering av beslut samt fördelning av ärenden. Du är ett stöd till verksamheten i frågor som rör registrering av handlingar samt löpande kontakter med både allmänhet och verksamhet. Du kommer dagligen att bedöma stora mängder information och fördela för vidare handläggning. Du lämnar ut allmänna handlingar till allmänhet och press och gör sekretessprövningar, rättidsprövar överklaganden och skickar till rätt instans, mm. Tempot kan vara högt, men kvalitet och noggrannhet måste fortfarande bibehållas.

Kvalifikationer
Vi söker främst dig som har erfarenhet av registratur, arkivering eller likvärdiga arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper i regelverket som reglerar allmänna handlingar. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har goda kunskaper i svenska och en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i att handha olika IT-system är en nödvändighet (vi använder t.ex Ciceron, Bygg-R och Ecos) .

Personliga egenskaper som vi eftersöker är bl.a. noggrannhet, självständighet och effektivitet. Det är också viktigt att du är serviceinriktad och har god förmåga att samverka med många olika sorters människor och verksamheter. Eftersom ditt jobb till stor del handlar om att få andra att göra rätt så är det också bra om du har viss pedagogisk förmåga.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Villkor

Föräldravikariat under ordinarie befattningshavares frånvaro

Tillträde enligt överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Visa mindre